דרמה בנגב: לראשונה מאז יישום חוקי האכיפה, איים תושב כפר בדואי להתאבד, לאחר ששפך דלק על עצמו. מדובר בכפר אום בטין בנגב, המוכר על ידי המדינה.  בשעות הצהריים הגיעו נציגים כדי להדביק צווי הריסה על מספר בתים ביישוב. לדברי עדי ראייה, "הכוחות שברו חלונות, הגיעו עם כלי נשק שלופים, ואף השתמשו בגז מדמיע בטענה כי היה יידוי אבנים לעבר הכוחות".



תושב אום בטין מאיים להצית את עצמו

האיש, שייח׳ וליד אבו כף, שסובל מנכות, שפך דלק על עצמו ואיים להתאבד. בסרטון של האירוע נשמע אבו כף אומר לכוחות: "די לגזענות. יש לכם ילדים. אתה מסכים שהילדים שלך יישארו ללא קורת גג? לא תסכים בשום פנים באופן. אנחנו כמו אחים". לדבריו, "אנחנו לא מתייחסים ליהודי ככזה, אלא מכבדים אותו כאדם. אירחנו אותם מצוין בבית במבצע צוק איתן. הגיעו לפה מנתיבות ומשדרות". "אני שורף את עצמי והנגב יבער. לצאת מפה, לא להעז". 



"הגיעו מים עד נפש", אמר לאחר מכן אבו כף ל"מעריב". "גם ישובים מוכרים מאוימים בהריסות. לא יעלה על הדעת שראש מועצה נבחר יהיה נטול סמכויות בכל הקשור לתכנון ובנייה".



ראש המועצה ג׳בר אבו כף, תושב הישוב, אמר כי "אנשים הגיעו למצב של ייאוש. אם הרשויות לא ימצאו פתרונות הולמים, לפחות ביישובים המוכרים, נסלים את המאבק שלנו נגד מדיניות ההריסה".



ראש צוות צחי (חוסן קהילתי אום בטין), שאקר אבו כף, הגיע למקום והרגיע את הרוחות יחד עם הצוות שלו. ״אנחנו כפר מוכר, יושבים כאן שנים. יש לנו צוות חוסן ביישוב, צח"י, אנחנו יודעים איך לטפל ומטפלים במצב. הכל נמצא בשליטה ורגוע, זה תפקידנו״, אמר.