עוד עירייה בחקירה. שתי תלונות הוגשו במשטרה כנגד התנהלות העירייה ברמת השרון והעומד בראשה אבי גרובר, בגין חשד לעבירות על טוהר המידות. על פי תלונה אחת הועסק על ידי אגודת הספורט של רמת השרון יועץ תקשורת בסכום שנאמד בכ-160 אלף ש"ח, זאת שקודם לכן כביכול היה קשור לגורמים בכירים ברשות המקומית. התמוה בסיפור הוא כי את התשלום עבור אותו יועץ מימנה כביכול העירייה עצמה באמצעות הגדלת תקציב הספורט מ- 9 מיליון ש"ח לסכום של תשעה מיליון ו-160 אלף ש"ח, כשהפער זהה לסכום התשלום שהועבר לאותו יועץ תקשורת.



בתלונה נטען כי על פי דיווח שקיבלו גורמים בכירים במועצת העיר ובעירייה ברמת השרון, השתתף היועץ החיצוני בכ-35 פגישות וללא קשר, מרבית המטרות שהוצגו בטרם כניסתו לתפקיד ב-11.4.16 לא יושמו עד לסיום העסקתו. נציין כי הבחירות ברמת השרון התקיימו כזכור ב-16.1.16 ובהן זכה גרובר, אשר נכנס בפועל למילוי המשרה הרמה באמצע פברואר, כחודשיים לפני שנחתמה העסקתו של היועץ החיצוני.

בתלונה נוספת שהוגשה כנגד ראש העירייה גרובר, נטען כי מאז נבחר לתפקיד מכהן אחיו רונן גרובר, כיועץ המחשוב ואתר האינטרנט של העירייה וזאת מבלי שחתם על הסכם ניגוד עניינים לכאורה. על פי התלונה הגם שהאח רונן לא מקבל שכר מהעירייה, עצם היותו משמש יועץ ומועסק בהתנדבות על ידי העירייה באמצעות המנכ"לית ובאישור אחיו המכהן כראש העירייה מהווה טעם לפגם חמור ועבירה על החוק לכאורה.



עיריית רמת השרון. צילום מסך



"הוא חשוף לתכני העירייה, נפגש עם עובדים בעירייה ומעביר להם הנחיות ועל פי ההמלצות שלו בעצם מתקבלות החלטות. יש פה חשד בהחלט סביר שהעסקתו אפילו בהתנדבות עלולה ליצור פתח ברור לרווח עתידי הן מבחינת הרזומה שלו והן מבחינת חברות המספקות תוכנה ושירותי מחשב לרשויות מקומיות אחרות", אומר גורם המעורב בהגשת התלונה. רונן גרובר אף אישר כי הוא מקורב למנכ"לית העירייה ומשמש כיועץ בתחום האמור בהתנדבות. נציין כי במשטרה אישרו את דבר הגשת התלונות האמורות.



נושא נוסף שמעיב על היחסים בתוך עיריית רמת השרון הוא מתן סבסוד מלא על ידי ראש העירייה והמנכ"לית לכ-100 משפחות בשכונת הדר ושכונת מורשה, בגין מימון עלויות צהרון וכל זאת במהלך השכנוע שלהן להירשם לשני בתי הספר הצומחים שנבנו. לטענת חברים במועצת העיר, המועצה מעולם לא אישרה מתן פטור מתשלום או הנחה לתלמידים בצהרונים לבד מאלו המוענקים על פי החוק ובהתאם לקריטריונים בנושא ההנחות.



מסתבר כי גם בספר התקציב של העירייה לא נכלל סעיף ההנחה הנאמדת בכמיליון ש"ח לשנה, כפי שציין גזבר העירייה רו"ח גידי טביב הטוען כי מהלך שכזה יוביל לגרעון בתקציב ויש לבדוק את חוקיותו בשל חשש לאי שיוויון בין תלמידים.



יתרה מכך יועצה המשפטי של עיריית רמת השרון עו"ד מיכאל בלום, העביר ביום ה-30 באוקטובר 2017 חוות דעת אל ראש העירייה גרובר ובה נכתב במפורש תחת סעיף ההחלטה על מימון חלקם של ההורים: "ההחלטה בדבר מתן פטור מלא מתשלומי הורים לצהרונים נתקבלה בפורום בלתי מוסמך וללא סמכות כדין. תוכנית ניצנים אינה מקנה הסמכה לפטור מלא. ניתן לפעול למתן הנחה כספית לתושבי העיר אולם החלטה צריכה להתקבל בוועדת הנחות שתוסמך על פי דין במליאת המועצה או בגופים המוסמכים לכך ברשות על פי דין".



עו"ד בלום ציין חד משמעית ש"ההחלטה שנתקבלה אינה שיוויונית ואינה מידתית ומוחלת לעניין צהרונים שיפעלו בשני בתי ספר צומחים ולא על צהרונים שיפעלו בכלל בתי הספר בעיר". היועץ המשפטי אמר כי "כדי להעניק הנחה יש לקבוע קריטריונים ברורים ולהבנתו קריטריונים כאלה לא נקבעו מעולם". עו"ד בלום הנחה את ראש העירייה לפעול על פי מכתבו האמור.



נבהיר כי ההחלטה התקבלה על ידי ראש העירייה גרובר והמנכ"לית של העירייה, בעת שהתכנסו מול הורים ועל מנת לשכנעם להצטרף לבתי הספר הצומחים, זאת מבלי שהיה בידם אישור של מועצת העיר למהלך. עוד נציין כי את הצהרונים מפעילה "מגוונים מרכזים רב תחומיים רמת השרון" שהינו לכאורה תאגיד עירוני שאינו קשור באופן רשמי לעירייה, כך שלא ברור מדוע וכיצד יכלו ראש העירייה שאינו חבר במגוונים ומנכ"לית העירייה שגם היא אינה קשור לתאגיד, להעניק הטבות בשם מגוונים כשהמימון אמור להיות מכוסה מקופת העירייה.



במכתב שהוציאה רו"ח דוברת וייזר סגנית ראש העירייה האחראית על הפעלת הצהרונים היא מוחה וטוענת כי "ההוראה לקיים צהרונים בצומחים ללא עלות הייתה של העירייה, לא של מגוונים. קיבלנו פרוטוקול מהעירייה שהנחה אותנו לעשות זאת". היא מציינת כי ההחלטה נתקבלה כאמור על ידי הבכירים בעירייה מבלי שנציגים ממגוונים הוזמנו כלל לאותו מפגש עם ההורים. הגורמים המלינים טוענים כי ההטבה נועדה לכאורה ליצור שקט מהתושבים לראש העירייה המכהן והכל על חשבון משלם המיסים.



"מצג שווא של התנהלות שאינה תקינה"



מראש העיר, אבי גרובר, נמסר בתגובה כי "הניסיון להציג מצג שווא של התנהלות שאיננה תקינה מונע על ידי גורמים אינטרסנטיים שבחרו להציף נושאים שלא דבק בהם רבב, וברור כי עיתוי הפניה נובע מניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות הקרבות".



"היועץ הועסק על ידי אגודת הספורט העירונית, ובתקופה זו היו מספר הישגים משמעותיים", נכתב עוד, "כבר בפרוטוקול ישיבה מיוחדת שנערכה בנושא הובהר כי ההתקשרות עם היועץ איננה קשורה לראש העיר אבי גרובר, וכי היא בוצעה ביוזמתו של סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט יעקב קורצקי. עוד יצוין, כי העירייה התקשרה עם היועץ גם בין השנים 2009-2013, קודם לכהונתו של מר גרובר כראש העיר, בהיקפים כספיים ניכרים. יועץ המחשוב היה רשום כספק מורשה מטעם העירייה שנים רבות בטרם כניסתו של גרובר לתפקיד. הוא נשכר לשם כתיבת ואפיון המכרז לאתר האינטרנט של העירייה ובכך הסתיימה ההתקשרות עמו בעניין זה".



"בהתייחס לתרומתו של רונן גרובר", נמסר, "אכן מדובר באחיו של ראש העיר שכל אשר עשה היה פעילות התנדבותית והוא מעולם לא קיבל על כך שכר או תמורה כלשהי מטעם העירייה. בתי הספר הצומחים הוקמו על מנת להקל על הצפיפות בכיתות ולספק מענה לצרכי החינוך בעיר. מועצת העיר אישרה בישיבה האחרונה פה אחד מתכונת של יום לימודים ארוך במקום צהרון. ראש העיר אבי גרובר מקפיד לאורך כל עשייתו הציבורית, וביתר שאת מאז היבחרו לראשות העיר, לפעול בשקיפות ועל פי כללי מנהל תקין ולהצעיד את רמת השרון להישגים נוספים".