פורטוגל היא המדינה המערבית ביותר באירופה, בעלת קו חוף ארוך שמושך המון תיירים יחד עם אורחים פחות רצויים. מיקומה האסטרטגי בין אירופה-אמריקה-אפריקה הפך אותה למעין גשר למבריחים. סמים, בני אדם וכספים מולבנים עוברים במדינה בדרך למקומות אחרים בעולם כשבמדינה פועלות שלוחות שונות של ארגוני הפשע הגדולים בעולם.



הנריקה צימרמן, יליד פורטוגל ומומחה למדיניות חוץ סיפר ב-103FM על הפשיעה המתחוללת בארץ מולדתו: "פורטוגל היא מדינה הממותגת כרגועה עם אוכל טוב וכדורגל ולכן הפכה לפופולרית מאוד, גם עבור עבריינים. המיקום הגיאוגרפי של המדינה קובע את כל היחס של קבוצות הפשע השונות כלפי המדינה. לרוב הפשיעה מגיעה מאמריקה הלטינית ומברזיל וגם לקבוצתו של פבלו אסקובר יש עדיין נוכחות בשטח".

"מדובר במאפיות שעוסקות בעיקר בהגירה בלתי חוקית וייצוא סמים", הדגיש: "מכיוון שמדובר במדינה עם רצועת חוף גדולה שלא קשה לחדור אליה, היא משמשת כנקודת פתיחה לאלו הרוצים להגיע לשאר מדינות אירופה. הסמים יכולים להגיע לרחבי העולם כשהם חבויים בתוך רהיטים מסין, מיכלי פירות מאמריקה הלטינית ועוד".



לסיום הוסיף: "יש במדינה מאפיות ממזרח אירופה, מסין ומסיציליה וישנם מאבקים גדולים בין הקבוצות. שר החוץ הפורטוגזי אף כינס מפגש עם שרי החוץ של המדינות הסמוכות שדנו בהברחות והפשע המאורגן". כשנשאל אם ניתן לראות את הפשיעה ברחובות פורטוגל השיב: "פה ושם ישנם פיצוצים גדולים אך זה יחסית נדיר. הממשלה שם כל כך מודאגת מהתופעה שהיא החליטה לערב את הצבא בנושא. מדובר בצעד מרחיק לכת".
עריכה: איתמר זיגלמן