על רקע המתיחות בחזית הצפונית: ישובי המועצה האזורית גליל עליון יתרגלו ביום שני הערכות לזמן חירום בדגש על מתקפת טילים בצפון. בין היתר יקחו חלק בתרגול בישובים שונים, אנשי החינוך ובעלי תפקידים הקשורים בחיי היום יום של המועצה והתרגול יקיף את כל המערכות המקומיות. לפניי מספר ימים נעשתה הדרכה לכל דוברי הישובים שבמהלכה רועננו הנהלים לדוברי הישובים כיצד לנהוג במהלך אירוע חירום.

ראוי לציין כי רענון הנהלים הוא ליישובים צמודי הגדר. "אנחנו קוראים ושומעים את הדיווחים בישראל ובלבנון לא מחכים להוראה ומתרגלים את עצמנו לזמן אמת", אמר גורם בכיר באחד הישובים. "חשוב לציין כי אין שום שינוי בהערכות וכל תרגול שאנו עושים הוא תרגול עצמאי ועל דעתנו ללא כל הוראה של כל גורמי הביטחון".

תרגיל ההיערכות מגיע בעקבות חילופי איומים בין ישראל לחיזבאללה בשבוע החולף. שר החינוך נפתלי בנט, המשמש גם כחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, איים אתמול בכנס INSS, כי ירי רקטות מלבנון על ישראל, כמוהו כהכרזת מלחמה של מדינת לבנון על ישראל. "לפני כארבע שנים, כחבר קבינט קידמתי אסטרטגיה שקראתי לה 'חיזבאללה = לבנון' ועיקרה - הטלת אחריות על המדינה המארחת", אמר השר. "עיקרה אחריות מדינתית. אחריות של המארחת, לבנון, על מעשי השליח ששוכן בה, חיזבאללה. לא נסכים יותר להפרדה בין חיזבאללה לבין מדינת לבנון".

פעיל חיזבאללה נוהג ברכב שמוצב עליו טיל. צילום: רויטרס
פעיל חיזבאללה נוהג ברכב שמוצב עליו טיל. צילום: רויטרס


מוקדם יותר השבוע דווח כי החיזבאללה פנה לכוח יוניפי"ל של האו"ם ואמר כי במידה וישראל תמשיך לבנות את המכשול בגבול בין ישראל ללבנון, בין היתר בשטח שלטענת הארגון הלבנוני מהווה שטח הפקר הנמצא כמובלעת בתוך השטח הלבנוני, יפתח הארגון בירי אל עבר הפועלים ואנשי הביטחון הנמצאים באזור. על פי הפרסום, ראש יוניפי"ל העביר את המסר לשגרירי ארה"ב ובריטניה שפנו ללשכת ראש הממשלה.