"אתה מעליב אותנו בחוק שחוקקת", כך כתבו היום (חמישי) ניצולי שואה מפולין בשמם של עוד מאה ניצולי שואה מעמותת 'יד עזר לחבר' בחיפה, לראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי.



הסערה בימים האחרונים היא שגרמה לניצולי השואה שחלקם מתקרב לגיל המאה למחות במכתב גלוי. הם טוענים כי הסערה בימים האחרונים גורמת להם לחרדות. "איך יעלה על הדעת כזה דבר. איך במדינה שהייתה שותפה מרכזית לחיסול העם היהודי במלחמת העולם היום אחרי יותר משבעים שנה מתנערים מאחריות", אמר יוסף גרימכל מחיפה.





הניצולים כתבו לראש ממשלת פולין בין היתר: "אנו ניצולי השואה המתגוררים בבית החם בעמותת יד עזר לחבר מבקשים להגיד לך שאנו כואבים מאוד את החוק החדש אותו חוקקה ממשלתך הבוקר". עוד הוסיפו: "החוק הינו שגוי מיסודו, פוגעני, מעליב ומשפיל מאוד. מעדות ראשונה אנו אומרים כי היו פולנים ששיתפו פעולה עם הנאצים ואף גרוע מכך, כשנגמרה המלחמה והיהודים חזרו מכל מיני מקומות בהם חיו והסתתרו בזמן המלחמה, הפולנים היו אלה שטבחו בהם".



הניצולים כתבו גם כי הם משוכנעים שהעם הפולני חייב לקחת אחריות ולבטל באופן מידי את החוק ולא זו בלבד, אלא לקחת אחריות ולפצות את המעטים שעוד שרדו. מנכ"ל עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג הוסיף: "אני רואה את ניצולי השואה הפולנים מידי יום ואני חייב לומר שחלקם מתביישים שזה מה שקורה. אני רואה את העצב שלהם בעיניים".