תקלה ארעה הבוקר (שישי) במתחם בתי הזיקוק בחיפה מקבוצת בז"ן, שמקורה במפעל חומרי הגלם לתעשיה "כרמל אולפינים" שבמתחם. מפעל שלו היסטוריה ענפה של תקלות וחריגות זיהום אוויר. בעקבות התקלה היתמר מעל המתחם עשן שחור למשך כמה שעות מארובת הלפיד, שנועדה לשרפת גזים רעילים בעת תקלה וצמצום הסכנה לבריאות הציבור בשחרורם.



על טיבה של התקלה לא נמסרו פרטים מהמשרד להגנת הסביבה או מבז"ן עצמה. במשרד להגנת הסביבה השיבו לתושבים מודאגים שפנו אל מחוז חיפה במשרד כי התקלה במפעל תוקנה לאחר כשלוש שעות והמערכת הוחזרה לפעולה. למעריב נמסר מהמשרד: "נלקחו על ידי המפעל דגימות מהגזים שזרמו ללפיד. האירוע ייבדק על ידינו, כולל העמידה בהיתרים". מבז"ן עצמה נמסר בהמשך לפנייתנו: "תקלה בכרמל אולפינים בשעה חמש לפנות בוקר גרמה לפליטה מוגברת ללפיד. הנושא בשליטה ודווח לרשויות".



פעילי המרכז למחקר סביבתי בחיפה העוקבים אחר מערך ניטור האוויר במפרץ חיפה טוענים: "מפעל כרמל אולפינים עובר על חוק אויר נקי בכך שהוא מפעיל מתקנים שאינם הטכנולוגיות הבטוחות ביותר הקיימות כיום ומתוך כך אנו חווים תקלות כרוניות הממלאות את האוויר אותו אנו נושמים בחומרים מסוכנים. הבוקר נשמעו רעשים ממתחם הפטרוכימי שלווו בפליטות עשן שחור ובעליות ניטורי פליטות מהלפידים. סה"כ נפלטו באירוע כ-30 טון גזים לאוויר. אנו דורשים מהמשרד להגנת הסביבה לעצור את פעילותו של המפעל עד שיעמוד בהגדרות החוק, וכן לפתוח בהליכי חקירה של סה"כ אירועי הסביבה של כרמל אולפינים בניהם האירוע הנוסף, הבוקר, שפגע שוב בבריאותו ואיכות חייו של הציבור במפרץ חיפה".