האמן הפלסטי בועז ארד נמצא הבוקר (שישי) ללא רוח חיים בחצר ביתו בתל אביב, לאחר ששם קץ לחייו. ארד היה במרכז כתבת תחקיר שפורסמה אתמול באתר מאקו על מערכות היחסים שניהל לכאורה עם תלמידות בבית הספר "תלמה ילין", שם לימד עד לפני כעשור. הוא תושאל בתחנת המשטרה ולאחר מכן שוחרר. 



מהאקדמיה לאמנות ועיצוב, בצלאל, נמסר כי "קיבלנו בצער רב את הידיעה על מותו בטרם עת של האמן בועז ארד. ארד היה מרצה במחלקה לצילום ונחשב כאחד האמנים הבכירים בשדה האמנות הישראלי. הסטודנטים המרצים וההנהלה שולחים תנחומים למשפחה".

בתחקיר המדובר הובאו עדויות של תלמידות שניהלו יחסים עם ארד, אמן מוערך ששימש גם כמרצה בבצלאל. בין המקרים שנחשפו בכתבה היה מקרה בו ארד ניהל לכאורה מערכת יחסים במשך ארבע שנים עם תלמידה, כשהחלה שזו הייתה בת 16. 



בדברי התגובה שלו לתחקיר הודה ארד במערכות היחסים של עם התלמידות, אך טען כי הן החלו לאחר שסיימו את בית הספר. "יש מערכות צדק בכל העולם, גם בישראל, ואדם חף מפשע עד שמוכחת אשמתו. ויש חוק התיישנות", אמר ארד והוסיף כי "ברגע שייצאו הטענות האלה לעולם את גוזרת את דיני, מאחר ולא תהיה לי הזדמנות להתגונן בפני האשמות אלו בבית משפט. אני לא אוכל להסתכל לאמא שלי בפנים, אין טעם לחיי, המשמעות של זה היא לסיים את חיי. כל אחד מנסה לגזור פה קופון".



מהפקולטה לאמנויות – "המדרשה" נמסר בתגובה למותו: "'המדרשה' המומה וכואבת עם לכתו בטרם עת של בועז ארד, אמן חשוב, מרצה מוערך ואוצר מקורי. בועז ארד היה מרצה לווידאו בפקולטה וכיהן כמנהלה האמנותי וכאוצר ראשי של "גלריית המדרשה – הירקון 19" בעשר השנים האחרונות. כאוצר נתן במה לאמנים צעירים בראשית דרכם המקצועית. ארד הוא בעל הישגיים אמנותיים רבים הכוללים תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות רבות במוזאונים וגלריות נחשבות בארץ ובעולם. הוא זכה בפרסים רבים ואצר תערוכות חשובות. עבודותיו נמצאות באוספים רבים. לכתו של בועז ארד הוא אבידה נוראה לפקולטה לאמנויות המדרשה ולעולם האמנות הישראלי".