"בתי ספר עושים סלקציה ומשפילים תלמידים שהוריהם נאבקים נגד הפרטת החינוך", כך טוען פיצ'י דובינר, המוביל את מטה המאבק לחינוך חינם איכותי ושוויוני, בעקבות מקרה נוסף שבו הופלה תלמיד על רקע אי־תשלום תשלומי רשות מצד הוריהם.



האירוע התרחש ביום שישי האחרון, בעת קבלת תעודות הערכה בבית ספר יסודי במרכז הארץ. שאר תלמידי הכיתה קיבלו את התעודה בתיקייה מהודררת, ואילו א' קיבלה אותה בניילונית. אביה של א': "היא הגיעה עם ניילונית ואמרה: 'קיבלנו תעודות, אבל בלי פולדר".



כדי להימנע מהשפלת א' בפני כל הכיתה, יצאה המורה מחוץ לכיתה, והתלמידים יצאו אליה לפי תור לקבל את התעודה. בתשובה לפניית אביה להנהלת בית הספר, נאמר לו כי הפולדר נשכח בטעות במזכירות, וכי בתו תקבל אותו.



דובינר: "באישור ועצימת עין של שר החינוך נפתלי בנט, בתי ספר עושים סלקציה ומשפילים תלמידים שהוריהם נאבקים נגד הפרטת החינוך. לאחר שהשבוע הוציאו תלמידים באמצע הצגה, היום חילקו תעודות משני סוגים. הניסיונות לשבור את המחאה באמצעות השפלת ילדינו לא יצלחו. עוד ועוד הורים מבינים את הסכנה של מערכת חינוך שבה הכסף קובע את סיכויי ההצלחה בחיים. נמשיך את המחאה בכל הכוח, כי עם הספר לא מפריט את החינוך".



ח"כ פרופ' יוסי יונה (המחנ"צ): "מחדלי הפרטת החינוך של השר בנט ממשיכים להציג את פניהם הכעורות. זוהי מציאות בלתי נסבלת. הורים יכולים לבחור לא לשלם את תשלומי ההורים, למעט דמי ביטוח, ולבית הספר אין זכות להפלות בין ילדים".



ממשרד החינוך נמסר: "מדיניות המשרד היא שאין למנוע כל פעילות מתלמידים, ובכלל זה קבלת תעודות והשתתפות בטקסים. התלמידה תקבל את מלוא זכויותיה, ובתום השנה תקבל תעודה כמו כולם".