חודש וחצי עבר מאז תאונת הטרקטורון ליד מושב עולש בה נהרגה סתיו לוי ז"ל. אמה, שירלי, עדיין מתקשה לעכל את הטרגדיה שפקדה אותה וסיפרה היום (שני) לאילה חסון ב-103FM על התקופה הקשה שעברה מאז שנודע לה הרע מכל: "אף אחד עוד לא פנה אלינו מאז התאונה ואנחנו לא יודעים דבר. עד כה נודע לנו השמועות בלבד שהגיעו לתקשורת. איבדתי את הבת שלי מבלי דעת מה קרה לה ואיך".





"דיברתי עם החברה הקרובה שלה שנכחה באירוע והיא סיפרה לי שהיא עדיין מאוד מבולבלת ולא זוכרת לומר כיצד סתיו נהרגה", אמרה האם השכולה. "היא במצב מאוד שברירי כיום ואני לא מרגישה שנכון עדיין ללחוץ עליה, היא נמצאת כעת בטראומה שלה ובכאב שלה לאחר התאונה. מאז השבעה פגשתי אותה פעמיים אך היא לא שיתפה אותי בפרטים. כל פעם כשניסיתי לשאול היא סיפרה דברים מאוד מבולבלים שלא הצלחתי להבין מהם דבר. היא רק זוכרת שהיא מצאה את עצמה מחוץ לטרקטורון. עם נהג הטרקטורון לא דיברנו כלל. אני יכולה להבין את המצב הקשה שהוא נמצא בו כיום. עם כל הכאב יש לו מזל גדול שהוא עוד בחיים בעוד שבתי כבר לא".



אילה חסון התייחסה לדבריה: "בזמן שבחנתי את הסיפור לכתבה שעשיתי הבנתי שמדובר בטרקטורון שמיועד להסעת שני נוסעים בלבד, בעוד שבזמן התאונה היו עליו הנהג, בתך וחברתה הטובה גם יחד. נאמר לי שהנהג לא רצה להסיע את השתיים והן התעקשו להצטרף אליו לנסיעה בשדות בשעה מוקדמת של הבוקר על מנת שלא יצטרכו לתפוס טרמפים מפוקפקים".



"אני שומעת על כך בפעם הראשונה", שיתפה שירלי. "לבי דופק בחוזקה כשאני שומעת את הדברים ואני לא יודעת אם הם נכונים או לא. לכל נהג יש את האחריות המלאה על הנוסעים ברכבו, לא משנה אם הם התעקשו או לא. במקומו לא הייתי מסכימה והייתי נוסעת פעמיים. אינני יודעת מי אשם אך המפתח היה בידיים של הנהג וכך גם החיים של הבת שלי".



"הבן שלי הולך לבית הספר רק אם אני מצטרפת אליו"


שירלי דיברה גם על ההתנהלות של המשפחה בעקבות האסון: "אני כיום מורה בבית חפר להוראה מתקנת. אני ממשיכה להגיע כל יום לכמה שעות, אך מאוד קשה להסתכל לילדים בעיניים ולהתרכז בשיעור עצמו ובחומר הנלמד. אני ממשיכה להגיע כי הבן שלי לומד באותו בספר והוא מסרב ללכת ללימודים אם הוא לא רואה אותי יוצאת מהמיטה ומצטרפת אליו".



"השעות שאני נמצאת לבד בבית קשות הרבה יותר ואני מנסה להקל על הנשימה שלי. אני פשוט מחכה שמישהו יגיע ויאמר לי שבתי בחיים וסך הכל ערכו עליי ניסוי בכדי שיוכלו לראות איך אני מגיבה. אני חיה כרגע בסיוט שלא נראה לי שייגמר לעולם. אני לא מצליחה לראות את המשפחה שלי חיה עוד, אלא משפחה שמנסה לשרוד".



אילה חסון אמרה: "ראיתי את החיוך של בתך והיא הייתה ילדה מרהיבה, היה לה יופי חיצוני ופנימי".


"נכון", השיבה שירלי, "היו לה המון חברים. היא הייתה הישג בשבילי ובשביל כולנו. נותרה לי כעת ילדה בת 22 וילד בן 11. אנחנו לא יודעים איך לחיות עם זה וכל אחד מנסה לחיות עם הכאב בדרך שלו ובליווי אנשי מקצוע". 


"ילדה מרהיבה". סתיו לוי ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
"ילדה מרהיבה". סתיו לוי ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה


"אני מרגישה שסתיו מתה ואני לא יודעת מה היה שם, שום דבר לא ירגיע אותי אם יימצא האשם ויינתן עונש. אני מרגישה שקיבלתי עונש עד סוף חיי ורוצה לדעת בדיוק מה קרה לה. כבר חודש וחצי שנעלמה לי הילדה ואני לא יודעת למה. אני חושבת שמגיע לי לדעת מה קרה לה. הלכתי לישון אמא לשלושה ילדים וקמתי אמא לשניים כי זה מה שבאו להודיע לי".

"הכאב שלך מחלחל לכולנו", סיכמה חסון, "אין לי את המילים המתאימות לנחם אותך אך אני משתתפת בצערך ומאחלת לך שתתחזקי ושלא תדעו עוד צער. אנחנו נפנה בשמך למשטרה כדי שתבדוק בשבילך מה בדיוק היה שם ותעדכן אותך. זו אכן זכותך לדעת זאת".

עריכה: איתמר זיגלמן