אבל ירד אתמול על היישוב הר ברכה עם היוודע על הירצחו של איתמר בן גל, נשוי למרים ואב לארבעה ילדים בני שנה עד 7, אתמול בפיגוע בצומת אריאל. בן גל היה מחנך כתה ח' בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל ולימד במקביל בישיבת הר ברכה. בהר ברכה סיפרו כי בן גל היה בדרכו לברית של בנה של קרובת משפחתו, כשנרצח בצומת. "איתמר היה איש מיוחד, דינמי, נמרץ, צעיר ורענן. מלא כוחות של חיים", סיפר יוני הישראלי, יו"ר היישוב. לווייתו של בן גל תתקיים היום (שלישי) בשעה 10 בבוקר ביישוב ברכה.



"הוא הקדיש את החיים שלו לחינוך, להוספה של חיים, להוספה של תורה. ואנחנו כאן, בהר ברכה, מקווים להמשיך את הדרך שלו, להפריח את המקום, להפריח את השומרון, לבנות בתים ולהגדיל את כלל ההתיישבות", הוסיף הישראלי. גיסו של בן גל כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "לפני שלושה שבועות, כשידידי רזיאל שבח נרצח, נכנסה לתוכי עצבות שלא הכרתי. היום, כשגיסי איתמר נרצח, לא נותר אצלי מקום לעוד עצבות. עכשיו אני אני חש כעס".



הרב רזיאל שבח, שנרצח בפיגוע בחוות גלעד והרב איתמר בן גל, שנרצח סמוך לאריאל
הרב רזיאל שבח, שנרצח בפיגוע בחוות גלעד והרב איתמר בן גל, שנרצח סמוך לאריאל



המחבל - בעל תעודה כחולה, מתנהל מצוד אחריו



גם במקרה הזה הידיעה על מות הפצוע הגיעה לתקשורת לפני שהגיעה למשפחת הנרצח. כך כתב גבי רביבו, איש מד"א שפינה את בן גל לבית החולים: "מזעזע. הגענו למחזה נוראי של הרב איתמר בן גל הי"ד דקור עם פגיעות קשות מאוד. כל הדרך לבילינסון הייתה תקווה שאולי יקרה נס. אבל הנס לא קרה. אבא לארבעה ילדים לא יגיע הביתה היום. כשהגיע קרוב משפחה לבילינסון נתבקשתי על ידי הצוות להרגיע אותו עד שיגיעו שאר בני המשפחה, והוא אמר לי: 'אני כבר יודע על זה מהחדשות. הוא מת'. חייבים להטיל ענישה כבדה על מי שמדליף מידע בצורה לא מסודרת. זו רשעות שפוגעת באנשים. מספיק עם זה!". 



כזכור, אתמול בשעות הצהריים, בעוד בן גל עמד בצומת אריאל בדרכו לברית של קרובת משפחתו, ניגש אליו המחבל, עבד אל-כרים עאדל עאסי, בן 19 מיפו המחזיק בתעודת זהות כחולה, כיוון שאמו היא ישראלית מחיפה ובמקור מנצרת ואביו הוא תושב העיר שכם ברשות הפלסטינית, ודקר אותו בחזהו. בעת מנוסתו של עאסי ממקום הפיגוע, קצין צה"ל פגע בו פעמיים ברכבו, אך הוא הצליח להימלט. בשלב זה כוחות צה"ל מנהלים מצוד אחריו. 



כמו כן, במהלך הלילה, מספר פלסטינים חדרו לבית במאחז חוות מעון שבדרום הר חברון, ותקפו את אחד המתנחלים שגרים ביישוב. כתוצאה מהתקיפה, נפצע המתנחל באורח קל וסריקות נערכות אחר החודרים.