"אם תבחרו שלא לשלם, הילדה לא תקבל הזמנה להצגה" - כך אמרה אתמול מנהלת בית ספר יסודי בחולון להורי תלמידה הלומדת בו. "יש לנו בשבוע הבא הצגה, ואם אתם בוחרים שלא לשלם, ולא בגלל מצוקה כלכלית, היא לא תקבל הזמנה אליה, וחבל". המנהלת רמזה להורים עוד כי אם לא יסדירו את התשלום, גם יציאתה של בתם לטיול השנתי מוטלת בספק. ההורים נמנעו מלשלם חלק מתשלומי הרשות לבית הספר במסגרת המאבק למען חינוך חינם שוויוני ואיכותי שמוביל פיצ'י דובינר.



בתגובה אמר דובינר: "זוהי עליית מדרגה במלחמה שעליה הכריזה מערכת החינוך נגד ההורים, שבסך הכל נאבקים למען חינוך חינם שוויוני ואיכותי לכל ילדי ישראל, ושלא מתכוונים לתת יד להפרטת החינוך. חמור מכך, מכיוון שברור לכל שהכלים שלנו חוקיים, הוגנים ומוסריים, הם בוחרים לפגוע בילדינו. אנחנו ההורים נמשיך במאבק ונמשיך בחינוך ילדינו לערכים ולאזרחות טובה".



ח"כ פרופ' יוסי יונה (המחנה הציוני): "אוזלת היד של השר בנט בנושא תשלומי ההורים מביאה את המורים והמנהלים לפעול בניגוד לחוק. כאשר העומד בראש המערכת בוחר לעצום עיניים בעוד החוק מופר שוב ושוב, המנהלים והמורים מבינים את המסר. "המקרה שנחשף היום מעיד על עומק הבעיה. בית הספר מחויב להוציא את כל הלומדים בו להצגות ולטיולים, ללא קשר אם הוריהם בחרו לשלם או לא. על משרד החינוך לממן את תשלומי הרשות ולממש את העיקרון הקבוע בחוק חינוך חובה חינם".