אמו של המחבל שרצח אתמול את הרב איתמר בן גל בכניסה לאריאל, נראתה היום (שלישי) מבוהלת כשכלי התקשורת הגיעו לביתה בחיפה והיא סירבה בתחילה להיחשף. אבל אחרי שכנועים היא הסכימה לומר את גרסתה בקצרה. היא סיפרה שאינה גידלה אותו. "אני נגד אלימות ותמיד הייתי וככה חינכתי את ילדי אבל הילד הזה לא היה כאן, הוא לא גר כאן. אני מגנה את המקרה ומשתתפת בצער המשפחה על האובדן הקשה. אני קוראת לו להסגיר את עצמו מיד, זה יהיה טוב לכולם. לא מגינה עליו ולא רוצה להגן עליו".  



אמו של המחבל מאריאל

האם הוסיפה כי בנה היה בעייתי כילד. "הוא גדל במוסדות של שירותי הרווחה. לא הייתי מעורבת בחינוך ובהתבגרות שלו", אמרה, "אני לא מאחלת לאף אחד שיגיע למצב הזה. אין לו זכות לשום אדם לקחת חיים של מישהו".



הרב איתמר בן גל, נרצח אתמול בפיגוע הדקירה באריאל בשעה שעמד סמוך לטרמפיאדה בכניסה לעיר, הוא הובא היום בצהריים למנוחות בבית העלמין שביישובו הר ברכה. בן גל, אב לארבעה בן 29, היה מחנך כתה ח' בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל ולימד מזה שנים בישיבת הר ברכה. היה נשוי כשמונה שנים לאשתו, מרים, מורה גם היא.



הלוויתו של בן גל ז"ל. צילום: הלל מאיר, TPS
הלוויתו של בן גל ז"ל. צילום: הלל מאיר, TPS


 
מאות בני אדם, ביניהם משפחתו הקרובה ואנשי היישוב בו התגורר, הגיעו ללוות את בן גל בדרכו האחרונה ובהלווייתו נכח גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. "המחבל השפל שהתגנב אתמול לא הכיר את איתמר ולא ידע במי נועץ את הסכין, אבל כל מי שמכיר אותו יודע מה המחבל ראה - הוא ראה את האור", אמר יו"ר הכנסת בדברי ההספד שנשא, "אומרים שמפגע בודד רוצח סתם וזה לא סתם. הוא רצה למחוק את החיוך שלו. זה הרצון של אויבנו לגדוע אותנו מחבלי הארץ. הרוצחים של הרב שבח קיוו להרוס את ההתיישבות בחוות גלעד. הרוצח של איתמר רצה לכבות את האור כאן ובעיניו של איתמר, אבל הם לא יצליחו".
דניאל, אביו של איתמר, אמר בהספדו: "אין לנו מושג איך אנחנו ממשיכים מכאן בלעדיך, בלי החיוך שלך, בלי הפנים הטובות והקורנות מאושר תמיד. הספקת כל כך הרבה, אבל השאיפות שלך להתקדם לא פסקו לרגע. הסר דאגה מליבך. נמשיך ללוות את ילדיך הקטנים והמתוקים עד אשר יזכו לבנות בתים ישראל. הארורים, שתוכניתם המרושעת לעצור את מפעל ההתיישבות, לא יצלחו".
חברו של בן גל סיפר היום למעריב אונליין על אופיו. "זה בן אדם שרק תרם לקהילה, בנה את ארץ ישראל ושעסק בחינוך. גם בישיבה, בחינוך הילדים שלו, הוא היה אחד הראשונים שעברו לבניינים בשערי ברכה. זו משפחה של עשיה, וגם אשתו מורה. חמיו, הרב שלומי בדש, הוא אחד ממייסדי היישוב", אמר.