ארגון חיזבאללה פרסם היום (שלישי) אזהרה, בעקבות המתיחות הנוגעת לרישיון מספר תשע, שלבנון טוענת כי אזור זה שייך למים הטריטוריאליים שלה. בפרסום הלבנוני נכתב כי "מי שפוגע באתרי הנפט והגז במים הטריטוריאליים הלבנוניים, האתרים שלו ייפגעו".עוד נאמר בהודעה, שנמסרה בשמו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, כי ישראל יודעת כי "לבנון מסוגל לעשות זאת". בתמונה נוספת נראית אסדת הגז תמר כשהיא על הכוונת של ארגון החיזבאללה.

האיום הלבנוני



בתוך כך, מוקדם יותר היום, בתום פגישה שהתקיימה בארמון בעבדה, סיכמו מנהיגי לבנון לדחות על הסף את מה שהם כינו "האיומים הישראלים בהקמת חומה בגבול הדרומי של ארצם". בפגישה השתתפו הנשיא מישל עוון, יו"ר הפרלמנט נביה ברי, וראש הממשלה סעד חרירי. בתום פגישתם הם יצאו בהודעה משותפת ובה נכתב כי "האיומים הישראליים נגד ריבונות לבנון, ועצמאותו וביטחון אדמותיו של העם הלבנוני הם פגיעה ברורה בהחלטה 1701, ואיום ישיר ליציבות באזור הגבול המשותף". 

בהודעה נאמר עוד כי השלושה דנו באיומים הישראליים ובעיקר ב"נחישות של ישראל לבנות חומה מבטון מול הגבול הדרומי ובנקודות לאורך הקו הכחול, בנוסף להצהרות של שר הביטחון הישראלי בעניין הבעלות על רישיון מספר תשע (רישיון הגז) באזור הכלכלי, וזאת בזמן שלבנון יצאה במכרז לרישיון חיפוש אחר נפט וגז באזור". 

פעילי חיזבאללה בגבול הצפון. צילום: רויטרס
פעילי חיזבאללה בגבול הצפון. צילום: רויטרס
שלושת המנהיגים סיכמו להמשיך בפעילות בזירה הבינלאומית כדי למנוע מישראל להמשיך לבנות את גדר הבטון בתוך גבול לבנון וכן על האפשרות לפגוע באוצר הנפט והגז במים הטריטוריאליים הלבנונים. המנהיגים סיכמו לכנס את המועצה העליונה לביטחון מחר לפני הצהריים, בראשות הנשיא, רה"מ והשרים הנגעים בדבר, בנוסף לראשי מנגנוני הביטחון, וזאת במטרה לקבל החלטות שימנעו את הפגיעה הישראלית בלי לדרדר את האזור לעימות.