מסתמן: המשטרה נמצאת שלב אחד לפני סיכום תיקי חקירות 1000 ו-2000 ובכוונתה להעביר את סיכומי החקירה כבר בראשית השבוע הבא לעיונם של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן. בינתיים, כך על פי התוכניות ובאם לא יחול שינוי חריג, צפויה להתקיים מחר בלשכת המפכ"ל פגישה מכרעת לגבי הנוסח הסופי של סיכום החקירות, לרבות נוסח ההמלצות, שם יוחלט אם לייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו עבירת שוחד, כך אישרו למעריב גורמים במערכת האכיפה. 
 
כזכור, כבר בשבוע שעבר ציינו כי החקירה שמנהלים חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה, בראשותו של תנ"צ כורש בר נור, הן בפרשת המתנות, היא פרשת 1000, והן בפרשת הקלטות, היא פרשת 2000, נמצאת בישורת האחרונה, וכי במשטרה נחושים לסיים את החקירה ולשם כך אף זימנו פעם נוספת את הדס קליין, העוזרת האישית של אחד החשודים, המיליארדר ארנון מילצ'ן. קליין חשפה לראשונה את נורמת צריכת המתנות מצד בני הזוג נתניהו.
 
קליין, נתבקשה לחדד את עדותה וכבר אז היה ברור כי ההמלצות בדרך. נודע כי במשטרה מתכוונים לסיים את החקירות האמורות ולהגיש עד אז את הסיכומים וההמלצות כנגד המעורבים בפרשה, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מילצ'ן, מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ואחרים. למעריב נודע, כפי שכבר ציינו בעבר, כי מי ששוקד על הכנת דוח סיכום החקירה וההמלצות הם ראש אח"מ הפורש ניצב מני יצחקי, שעומד בראש הצוות, ראש אח"מ הנוכחי ניצב גדי סיסו ומפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך. אלה מסתייעים בראש היאח"ה ובראש הלה"ב, ניצב רוני ריטמן, שליווה את החקירה.

רוני אלשיך. צילום: מרק ישראל סלם
רוני אלשיך. צילום: מרק ישראל סלם

 

עוד נודע, כי נכון להיום עדיין קיימת במשטרה הסתייגות לגבי סעיפי העבירות שלגביהן התגבשה התשתית הראייתית וזאת, כאמור, בעצת הפרקליט המלווה, כשהמחלוקת העיקרית היא האם לייחס לראש הממשלה עבירת שוחד או הפרת אמונים. כזכור, היתה זו קליין שחשפה לראשונה בפני חוקרי היאח"ה, בראשותו של ראש היחידה תנ"צ כורש בר נור, את האופן שבו הוזמנו המתנות מהמיליארדר מילצ'ן, החל מבקבוקי השמפניה עבור הרעייה שרה נתניהו, התכשיטים וכמובן הסיגרים והחליפות של ראש הממשלה.
 
העוזרת האישית סיפרה בשעתו כי בשלב מסוים חש מילצ'ן גועל מהתכיפות בהזמנת המתנות ומההתנהלות הבוטה לכאורה מולה בשיחות הטלפון, והוא צירף לרכישת הטובין את חברו המיליארדר ג'יימס פאקר. נציין ונדגיש, כי לאחר הגשת ההמלצות אל היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט ואל פרקליט המדינה ניצן, יהיו אלו שיקבלו את ההחלטה אם לאמץ את המסקנות וההמלצות ולהגיש כתבי אישום בפרשה, בכפוף לשימוע, וכן באילו עבירות. הליך בחינת הראיות יימשך בין חודשיים לשלושה חודשים ורק לאחר מכן יקבלו החשודים הודעה באם הוחלט להגיש נגדם כתבי אישום, בכפוף לשימוע, או שמא לסגור את התיק בעניינם.

ארנון מילצ'ן. צילום: איי.אף.פי
ארנון מילצ'ן. צילום: איי.אף.פי