יום קשה בכבישים: שישה בני אדם נהרגו אתמול בתאונות דרכים, ביניהם ילד בן 8. שני צעירים נהרגו ושניים נפצעו במצב קשה, בפיצוץ רכב בכביש 89 סמוך לצומת כברי שבגליל המערבי. האירוע קרה ככל הנראה בעקבות תאונת חזיתית בין שני כלי רכב, שגרמה לאחד מהם להתהפך לתעלה. כוחות גדולים של משטרה נמצאים במקום על מנת לחקור את התאונה ולהכווין את התנועה במקום.


זירת התאונה בצומת כברי
מהמרכז הרפואי גליל מערבי נמסר כי לחדר ההלם הובא גבר ללא סימני חיים ומותו נקבע. פרט אליו ישנם שני פצועים במצב קשה. אחד עם חבלות ראש, חזה וגפיים והשני פגיעות חזה וגפיים. עוברים כעת בדיקות דימות.
 
חובש בכיר במד"א דודו אלפסי סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד. צעיר כבן 20 שכב על הכביש בסמוך לאחד הרכבים כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בו פעולות החייאה אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובתוך זמן קצר נקבע מותו. בסיוע כוחות הכיבוי חילצנו משני הרכבים את הפצועים הנוספים. מהרכב הראשון חולצו שני צעירים כבני 20 במצב אנוש וקשה שסבלו מפגיעה רב מערכתית, הם טופלו בשטח ופונו בניידות לטיפול נמרץ לבי"ח נהריה הסמוך. נהג הרכב השני, גבר כבן 30 שהתהפך עם רכבו מעבר לגדר ההפרדה טופל בשטח תוך כדי פעולות החילוץ ופונה גם כן לבי"ח כשמצבו קשה".
 
כבישי ישראל גבו לפני כן את חייהם של ארבעה בני אדם. ילד בן 8 נהרג לאחר שנפגע מרכב במודיעין עילית. הוא פונה לבית החולים תל השומר ושם מת מפצעיו. גבר כבן 70 נהרג בתאונה בכביש 35, סמוך לקריית גת. בתאונה נפצע גם גבר כבן 60 באורח קשה. בצפון, נהרג נער בן 16 בהתהפכות טרקטורון בכפר טובא זנגרייה ואחר הצהריים נקבע מותו של רוכב אופניים שנפגע הבוקר ממשאית בשדרות רוקח בתל אביב. עוד הבוקר, גבר כבן 50 נפצע באורח אנוש מפגיעת רכב בכביש 483 מצומת ראש העין לכיוון צומת גנים. הוא פונה לבית החולים בילינסון עם חבלת ראש. 


תאונת הדרכים ליד צומת כברי. צילום: מד"א
תאונת הדרכים ליד צומת כברי. צילום: מד"א


מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה החלו בהחייאה ובטיפול בנפגעים בדקות אלו בזירת תאונה קשה בסמוך למרכז הרפואי לגליל בנהריה. צוותי כיבוי פועלים בדקות אלו לחילוץ לכוד באחד מכלי הרכב. נסיבות ואופי התאונה בבדיקה. מנחם גולדברג, חובש באיחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בתאונה עם מעורבות רכב פרטי ורכב מסחרי שנפל לתעלה. למרבה הצער נקבע מוות בזירת התאונה של שני גברים ששהו ברכב המסחרי שמעורב בתאונה. כמו כן הענקנו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה לפצוע באורח אנוש שפונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה שבסמוך. כמו כן פצוע נוסף פונה מהזירה טרם הגעת הכוננים".



מעמותת אור ירוק נמסר כי מנתוני העמותה עולה שבכביש 89 נהרגו ב-15 השנים האחרונות שבעה בני אדם במעל 100 תאונות דרכים, מעל 300 בני אדם נפגעו, 25 מהם קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עוד יום דמים בכבישים. חמישה הרוגים היום מתאונות דרכים ולאף אחד בממשלה זה לא מזיז, אף אחד לא לוקח אחריות. כביש 89 בחלקו האדום סובל מהזנחה תשתיתית זועקת לעין כשאין בו הפרדה בין הנתיבים כזו שתמנע תאונות חזיתיות  והכניסות והיציאות מהישובים לא מוסדרות. מדוע מחכים שיהרגו עוד אנשים כדי לשפר את התשתית? מדובר במקטע קצר שמחייב טיפול כבר מחר בבוקר כדי למנוע את ההרוג הבא״.