חקירת רצח הנער בן ה-17 אמש במושב רווחה: מהחקירה עולה כי הקורבן ניהל ויכוח עם נער אחר, גם בן 17, תושב הצפון בעת ששהו יחד עם נערים נוספים בחדר האוכל של המוסד החינוכי הפועל בתוך בית פרטי דו-מפלסי. בשלב מסוים התפתח הוויכוח לכדי תגרה אלימה במהלכה נטל החשוד ברצח סכין, ככל הנראה מאלו שנמצאים במטבח, ודקר את הקורבן מספר פעמים בפלג גופו העליון.



נערים ואנשי צוות ששהו במקום זינקו לעברו של החשוד והצליחו לעצור אותו ולהרגיעו בצד. צוות מד"א שהוזעק למקום זיהה את הפצוע שכשהוא מוטל על הרצפה מתבוסס בדמו, ולא נותר לו אלא לקבוע את מותו במקום לאחר ניסיונות החייאה. בלשי משטרה ושוטרים שהגיעו לזירה עצרו את החשוד והובילו אותו לחקירה במרחב לכיש. בשלב זה לא ברורות עדיין נסיבות הוויכוח.



מדובר במוסד בו שוהים כ-20 נערים המשובצים במקום על פי צו שיפוטי של בית המשפט, ועל פי נוהל המוסד המנוהל על ידי משרד הרווחה, מחולקים הנערים לשתי קבוצות של עשרה כל אחת, כשלכל קבוצה צוות חינוכי, אנשי רווחה ואנשי צוות. באותה שעה הקבוצה שבה משובצים שני הנערים הייתה בחדר האוכל, וכעת נחקר על ידי המשטרה מה הוביל להתפתחות האירוע החריג והטרגי.



בכוונת המשטרה לגבות עדויות מנערים נוספים שהיו עדים למתרחש וכן מאנשי הצוות ששהו במקום. יש לציין כי מדובר באירוע שהתפתח תוך זמן קצר מאוד. עם זאת, לאור העובדה שמדובר בנערים השוהים תחת סיכון, ייתכן ובכל זאת היה צריך להשגיח על הנערים בעת ששהו בחדר האוכל עם נגישות לכלי משחית.


החקירה נמשכת והיום יובא הקטין לבית משפט השלום לנוער באשקלון שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו.



ממשרד הרווחה נמסר כי "מיד עם היודע על האירוע בלילה הגיעו למקום שלושה מפקחים מהמשרד, מנכ"ל העמותה המפעילה ומנהל מסגרת מקבילה שמפעילה העמותה בפיקוח המשרד, כדי לתת תמיכה וסיוע מידיים לנערים ולצוות הפנימייה. חלק מהורי הנערים הגיעו לפנימייה ונפגשו עם ילדיהם ועם הצוות המטפל. קציני המבחן של כל אחד מהנערים בפנימייה יעמדו עמם לאורך התקופה הקרובה בקשר אינטנסיבי ויקיימו עמם פגישות כדי לענות על כל צרכיהם הרגשיים. כמו כן בהוראת מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, ד"ר אביגדור קפלן הוקמה ועדה לחקירת המקרה".



עוד נמסר כי "גורמי הטיפול בפנימייה ובמשרד הרווחה מגבשים תכנית טיפול מקיפה לשבועות הקרובים, בכדי לצמצם את השפעת הטראומה על הנערים והצוות. על נסיבות האירוע אומרים במשרד הרווחה כי המשטרה פתחה בחקירה ובשלב זה לא ניתן להרחיב מעבר לכך. פנימיית "כנף של אהבה", המופעלת עבור רשות חסות הנוער באמצעות עמותת לחן, נותנת מענה חינוכי-טיפולי מקיף ל-19 בני נוער בקצה הרצף בגילאי 14-18, הכולל בתי ספר, חוגים וטיפולים משלימים.



"משך השהות בפנימייה הוא כשנתיים עד שלוש שנים, במהלכן עוברים הנערים תהליך טיפולי סביב הסוגיות שהביאו אותם למצבי סיכון ולביצוע עבירות, במטרה להשיבם לקהילה לאחר שהשלימו תהליך שיקום מלא במסגרת תכנית טיפול אישית המותאמת לצרכיו של כל נער. פנימיית כנף של אהבה מותאמת לתת מענים לנערים ללא עורף משפחתי".