ח"כ יעקב פרי ממפלגת יש עתיד הפתיע היום (רביעי) והודיע על התפטרותו מהכנסת. זאת, כחודש לאחר תחקיר ששודר עליו בתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, בו נחשפו פרטים מחקירת שר הפנים דאז והיום אריה דרעי באמצע שנות ה-90, ממנו עולה כי פרי, ששימש אז כראש השב"כ נמצא דובר שקר בבדיקת פוליגרף שבדקה האם העביר אז מידע רגיש לשר דרעי.



היום, דקות לאחר ההודעה של פרי, צייצה אילנה דיין וסיפרה כי התפטרותו של פרי הקדימה תחקיר אודותיו: "יעקב פרי הקדים התפטרות לתחקיר חדש: כל הפרטים על הפרשה הטרייה שחושף עמרי אסנהיים, וגם מה קרה השבוע מאחורי הקלעים - הערב ב"עובדה".



בציוץ נוסף תקפה דיין את פרי: "ההתפטרות בעקבות בקשת התגובה שהפנינו היום ליעקב פרי  ויש עתיד - בהחלט מהלך ראוי. השקרים וההסתרות של הימים האחרונים - קצת פחות. התחקיר החדש על כל פרטיו - הערב בעובדה". 


 


אילנה דיין: "ההתפטרות של פרי - הקדימה תחקיר נוסף אודותיו"



 "מעולם לא הסתרתי את העובדה כי בעיות לב מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא. בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל", כתב פרי בהודעת הפרישה שלו היום. הוא הוסיף: "כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי  בשירות הביטחון הכללי. לאור העובדה כי הפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב השנים למען ביצור בטחונה של מדינת ישראל וכמו כן על הערכים אותם מייצגת מפלגת יש עתיד, החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת". 

על פי התחקיר ששודר לפני כחודש ב"עובדה", הגיעו לשר פרטים מסווגים מהחקירה, בהם גם מידע על האזנות סתר שביצעה המשטרה במסגרת הפרשה.
החשדות שדרעי מודע להאזנות הסתר שמבוצעות נגדו החלו לאחר שבמהלך שיחה עם סוכן משטרתי, הפגין השר בקיאות בנושא האזנות הסתר, דבר שהדליק אורות אדומים במשטרה וחשש כבד כי פרטים מהחקירה דולפים לעבר מושאה. מיד שעלו החשדות לדליפה, החלו במשטרה לנסות ולאתר את המדליף וביצעו בדיקות פוליגרף נרחבות בצמרת המשטרה והשב"כ, בדיקות שבסיומן נותרו שני חשודים - מי ששימש אז כראש השב"כ יעקב פרי וראש מחלקת מודיעין במשטרה באותה התקופה, ניצב אבי דותן - שסירב להיבדק בפוליגרף. 
חה"כ פרי מסר אז בתגובה לכתבה: "אמרתי בעדותי כי בפגישות עבודה שוטפות שהתקיימו ביני ובין השר דרעי, ציין השר מיוזמתו שידוע לו כעובדה מוגמרת שהמשטרה מבצעת עליו האזנות סתר. מטבע הדברים לא הגבתי לדבריו. כל פרשנות שמנסים לתת לתגובתי משוללת כל יסוד. בשולי הדברים אבקש להביע תהייה כיצד תיק המוגדר "סודי ביותר" מגיע לידי עיתונאים, אולי כאן נמצאת פרשת הדלפה לכשעצמה".