"רציתי שימות", כך, ללא סיבה מיוחדת, הסביר אמיר בסטיקר, תושב אשדוד בן 25, שנעצר לפני כשלושה שבועות כחשוד ברצח של שכנו, איתי מור, בעת שזה חזר מחצר הבניין אחרי שירד לשפוך את הזבל, ולרוע מזלו התעכב בקומה הראשונה כדי לתקן את מפסק התאורה בחדר המדרגות, ונרצח. מעצרו של החשוד הוארך מאז האירוע מעת לעת בבית המשפט והיום (רביעי) סיימו חוקרי מרחב לכיש את החקירה בתיק זאת אחרי שהצליחו לגבות שורה ארוכה של עדויות, ואספו ממצאים פורנזיים, לרבות דגימות DNA,שהוכיחו כי על בגדיו של החשוד נמצאו כתמים מדמו של הקורבן .

עם תום החקירה הועבר החומר לפרקליטות דרום, ובכוונת המדינה להגיש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור כנגד החשוד כבר ביום ראשון הקרוב. ציינו במשטרה. מאז יום הרצח, ה-17 לינואר, ניהלו חוקרי מרחב לכיש את החקירה תוך שהם גובים עשרות עמודי חקירה מבסטיקר ומצוותים לתיק פענוחים של חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) שקושרים את החשוד לזירה וזאת לפני ואחרי שערך שחזור של הרצח אל מצלמות החוקרים.

חשב שהמנוח רוצה לפגוע בו, ודקר אותו עד שנשברה הסכין

מחומרי החקירה עולה כי החשוד חזר בתשובה לפני מספר שנים והתקרב אל הדת, תוך שהגיע פעמים רבות אל חצר רב ידוע בבני ברק משם סולק לא אחת. בראשית השבוע בו אירע הרצח נסע שוב אל חצר הרב וגם הפעם נדחה על ידי אנשיו. "מדובר בחקירה בה נדרשת מקצועיות וסבלנות רבה על מנת להגיע אל חקר האמת, תוך איסוף ראייתי ועדויות שבסופו של יום יחברו יחדיו כתצרף הגשת כתב אישום מבוסס נגד החשוד במעשה"

מהחקירה עולה בנוסף כי ביום הרצח, קומה אחת מעל דירתו של החשוד, עסק מור במטלות הבית תוך שסייע לרעייתו והשכיב את ילדיו לישון. סמוך לשעה 21.00 ירד המנוח מביתו לשפוך את הזבל, ובדרכו חזרה התעכב בקומה הראשונה כדי לתקן את מפסק התאורה בחדר המדרגות בשל היותו נציג וועד הבית. בעת שעמד  בסמוך לארון החשמל, ניגש מבסטיקר שישב בסלון ביתו אל דלת הכניסה אז הביט דרך העינית  זיהה את שכנו, ואז התגבשה בדעתו, לדבריו, המחשבה כי שכנו בא להורגו ועל כן החליט כי "הקם להורגך השכם להורגו". החשוד ניגש למטבח ונטל סכין משם ויצא את דלת ביתו ישר לעבר מור ליד ארון החשמל והחל דוקר אותו מספר פעמים, בפלג גופו העליון" מספרים במשטרה.


שאל "למה הוא עשה לי את זה", והתמוטט

בגרסתו של החשוד הוא הודה כי בדקירה האחרונה אף נשברה להב הסכין מקת האחיזה. מיד לאחר מכן חזר החשוד אל דירתו, נעל עצמו שם והתיישב בסלון. מי שנזעקה לעזרתו של המנוח היתה רעייתו ששמעה את זעקותיו, ונחרדה לגלות את בעלה מוטל בתוך שלולית דם אוחז בחזהו ובקול חלוש שאל: "למה הוא עשה לי את זה?" כשהוא מצביע על דלת בית השכן. בשלב הזה התמוטט מור והאישה החלה לזעוק לעזרה והתרוצצה בין בעלה שהתבוסס בדמו לבין ביתה שם ישנו ילדים עד שהגיעו צוותים של מד"א ומשטרה לזירה.

במשטרה מציינים כי כוחות משטרה רבים שהוזעקו למקום החלו מיד בתחקור ראשוני של המקרה ממנו עלה כי החשוד במעשה נמצא בתוך דירתו. לאחר שדפקו בדלת הדירה והחשוד פתח אותה, כשהבין כי שוטרים הם, דחף את השוטר והחל בניסיון להימלט במדרגות לכיוון הכניסה לבניין אך שוטרים נוספים שעמדו באותו גרם מדרגות השתלטו עליו והוא נעצר, נכבל והועבר לחקירה בתחנת המשטרה באשדוד.

החוקרים הצליחו לאתר בזירה גם את הסכין שבאמצעותה בוצע הרצח שנותרה במסדרון הקומה הראשונה. כמו כן, בין הממצאים הפורנזיים שנאספו והועברו לבדיקות מעבדות הזיהוי הפלילי במשטרת ישראל, נמצאו על החשוד עצמו כתמי דם ובדיקתם קבעה כי אלו כתמי דמו של המנוח. בסטיקר, שהועבר לחקירה במחלק התשאול הודה במהלך חקירתו בחשדות המיוחסים לו ובהמשך אף הושב אל הזירה בה ביצע כאמור שחזור של הרצח. כבר בחקירתו הראשונה כשנשאל על ידי חוקריו מה ציפה שיקרה לשכנו בעת שדקר אותו, השיב החשוד – "רציתי שימות".