מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך התייחס בראיון שפורסם הערב (רביעי) בתוכנית 'עובדה' לנאום ההמלצות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אני חושב שלפעמים זה קשה לסתום את הפה, אנחנו גם בני אדם. אני חושב שטבעי שתהיה תגובה. אם הייתי מגיב בנאום ההמלצות הייתי גורם נזק. אני חושב שזה די ברור שיש שינוי ביחס של נתניהו אליי. בסוף אני לא הנחקר הוא הנחקר".  אלשיך ציין עוד כי "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי נתניהו. זו עובדה".



"מסתובבים סביב החוקרים אנשים שמרחרחים סביב משפחתם", הוסיף אלשיך, "סביב שכניו ומתחילים לשאול שאלות ולאסוף עליהם חומר, וזה אנשים מקצוענים שיודעים מה הם עושים, בואי נגיד ככה. לא אמרתי פוליטיקאים אמרתי גורמי רבי כוח, כי אנחנו יודעים מי הגורמים האלו ומישהו צריך לשלם להם. גם ריטמן חיפשו אחריו? יותר אחרי אחרים, כאלו שמעורבים בתיקי ראש הממשלה. 
בתשובה לשאלה מדוע לא נחקר הנושא על ידי המשטרה אמר אלשיך כי "לא תמיד זה משרת את החקירה המרכזית וזה יכול גם לזהם אותה. אבל הרגשתי שאסור שחוקר יופעלו עליו לחצים ועל המשפחה ולכן אמרתי את מה שאמרתי ציבורית. מאז זה הופסק. זה לא פשוט לצאת ציבורית. אני מדבר על עובדות אבל לא עסקתי ציבורית במי שלח ומה שלח. רק שזה לא קביל. לא מדובר על מוח קונספרטיבי כי זה עובדות".
 

"אני לא שופט אותו שזה מה שהוא מרגיש", אמר אלשיך בפתח הדברים, "אני לא רוצה להיות שיפוטי בסופו של דבר להיות במקום של נחקר זה לא פשוט, אבל אני חייב בסוף לקבל החלטה". לגבי הערכתו בתחילת 2017 כי החקירה לא תיערך עוד זמן רב, מה שהתברר כלא נכון כאשר זאת נמשכת עדיין, אמר אלשיך כי "טעיתי. חשבתי שיש איקס דברים לבדוק ועם הזמן נפתחו דברים חדשים. בסוף אנחנו צריכים לתת תשובה מקצועית. המשטרה תצטרך לתת תשובה מקצועית, זה תפקידנו. הדברים מורכבים שהם דו צדדים ויש נותן ומקבל. בסופו של דבר הציבור יבין למה היה צריך כל כך הרבה זמן לתת תשובות מקצועיות בחקירות" 



בתשובה לשאלה האם הוא ייזכר כמי שהפיל ראש ממשלה מכהן אמר אלשיך כי "זה לא עושה לי את זה אבל זה תפקידי. זה לא תענוג גדול להיות בחדר המיון של החברה הישראלית. אני רוצה להאמין שאין דבר שביבי לא הבין לגבי, שהמטרה של המינוי שלי לא הייתה מטרה לא ראויה".



על הבטחה מראש הממשלה כי לאחר שימונה כמפכ"ל ידאג, במידה ויישאר ראש ממשלה, למנות אותו לתפקיד ראש השב"כ אמר אלשיך. "היו אינספור הבטחות, הצעות. הראיון עלה גם בשיחה עם ראש הממשלה. לאנשים מסוימים בשלבים מסוימים זה נראה הגיוני. כשצריך לבוא למשהו שנורא רוצה להיות ראש שב"כ ועכשיו רוצים שיהיה מפכ"ל משטרה כי אין אופציה אחרת, אז בתמימותי אני חושב שזה היה קביל. אבל ביום שנתתי תשובה חיובית הבנתי שאני צריך לנער כל הבטחה בין אם הייתה ובין אם לא הייתה. בין אם מישהו מתכוון לקיים אותה ובין אם לא".



"אמרתי את זה לראש הממשלה והיה חשוב לי להגיד את זה", הוסיף אלשיך, "הבנתי את העצמאות הנדרשת למפכ"ל על פי פקודת המשטרה. הבנתי שכל דבר שיהיה על הגב שלי שיכול להיתפס כמצמצם את העצמאות שלי אני לא רוצה אותו. צריך להבין שאני לא באתי לפגישות האלה כדאי להגיד כן, אני באתי לפגישות האלה כדאי להגיד לא".



על אירועי אום אל חיראן אמר אלשיך ש"כשאמרתי את מה שאמרתי שזו הייתה דריסה מכוונת התכוונתי לזה, ואם יסתבר שזה לא נכון אני אגיד טעיתי. אני לא קורא את רוב מה שכותבים עלי. אני לא יכול להיות שקוע וטבוע בתוך זה".



פינוי אום אל חיראן. צילום: רויטרס


על המלצות המשטרה בחקירות נתניהו הבהיר אלשיך ש"כשיהיו ההמלצות אני מניח שנופתע ואנשים יגידו: את זה לא ידענו. אנחנו חיים במציאות שבה כל הזמן היועמ"ש לא רואה את התיקים כמו שאנחנו רואים. אינני מאמין למילה של מי שיגיד לי שהיועמ"ש אמר שאם יהיה זיכוי אז יגידו לו להתאבד. אני לא חוויתי ממנו שום ברקס. החוקרים בוודאי שחווים ברקסים. אולי מישהו רצה שהחוקרים יחשבו שזה מה שמנדלבליט אמר". 
לגבי כניסה לפוליטיקה אמר "הפוליטיקה ממש ממש לא מושכת אותי. לא מעניינת  אותי קריירה כזאת. כל הזמן אני בתוך האש, כולי כולל השפם, אבל אני שורד. יש לי חוש ריח לשלושה דברים: לכוסברה, גויאבות ושקרנים. אני מריח את זה ויודע לנתח את זה. ועדיין: אני ישן כמו תינוק אחרי 20 שניות שאני שם את הראש".