מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ, מחזק את ידיו של המפכ"ל הנוכחי רנ"צ רוני אלשיך, על דבריו בתוכנית 'עובדה' ומבקר את התבטאותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמצוי בתוך שתי חקירות גדולות. לדעתו, נתניהו היה צריך להתפטר מתפקידו עוד לפני שנפתחה החקירה סביב פרשת המתנות, כך לפחות לפי נורמות ההתנהגות שהוא מצפה מאיש ציבור בדרג הבכיר ביותר.



אחרי ההתבטאות של ראש הממשלה' רנ"צ בדימוס חפץ, ממליץ לאלשיך בראיון ל'מעריב אונליין' שלא להגיב מעבר למה שאמר. "הייתי עושה את עבודתי וזה בדיוק מה שעשה אלשיך. המפכ"ל כשעלה לשידור ואמר 'אני עושה את עבודתי. אני מתמודד עם כל הדברים. בסופו של דבר אני עובד לפי החוק אין לי שום הטיות לא לפה ולא לשם'. הוא הסביר גם על זה שהוא הבטיח לו פעם את ראש השב"כ, שהוא ירד מזה. אמר שהוא חייב להיות עצמאי והוא עושה את עבודתו ולדעתי אפילו יפה מאד".



הראיון של אלשיך:





אנחנו נמצאים בתקופה רגישה של החקירות , היית ממליץ לאלשיך אולי לא להתראיין בתקופה הזאת?


"לדעתי הוא עלה לשדר משהו לאוויר לציבור. הוא רצה לומר שהמשטרה עובדת בהתאם לחוק בהתאם לתפקידה ואין אף אחד שיוכל להשפיע עליה. זה היה המסר המרכזי שלו. בין היתר הוא דיבר גם על עוד דברים כמו על פרשת ניצב רוני ריטמן".



אתה מצדיק את המפכ"ל על האמון בגרסת ריטמן?
"אין לי בכלל ספק. אני תמכתי בו מכל הכיוונים, אבל עשו ממני אחד שהוא תומך בהטרדות מיניות חלילה, מסוכן פה. אני לא בעד הטרדות מיניות אבל אני חושב שכמפכ"ל הוא צריך לשקול את הדברים הללו. הרי הוחלט לא להגיש כתב אישום בנושא הזה ולפעול במישור המשמעתי ולדאוג לאיזון בתוך המערכת. לא על כל דבר מעיפים בן אדם ומעבירים מסר לקציני המשטרה שעל כל תקלה שלהם הם יעופו. בוא נצא מנקודת הנחה שהקצינה צודקת ומה שאמרה זה שהוא חיבק אותה ואמר לה שהיא שווה, האם בגלל זה צריך לערוף את ראשו?! אני לא מקבל את האמירה וההתנהגות אבל צריך לקחת את הדברים בפרופורציות".



למה אלשיך פתח חזית?
"תראה הוא הגיב ולפני ההשתלחות של ראש הממשלה. הוא עלה ואמר בצורה מאד מנומסת את הדברים שלו. אני חושב שמה שעשה ראש הממשלה מדובר בטעות חמורה, כנראה אדם בהיסטריה ובחוסר איזון".



ועל התבטאויות נתניהו, מה עמדתך?
"אסור היה לראש הממשלה לצאת באמירות כאלה מול המפכ"ל ומול המשטרה בכלל. כל הסיפור שהוא נחקר ואנחנו יודעים כבר על מה, בפרשת 1,000 לפחות. שמע זה שהוא בכלל צריך להיחקר על ידי המשטרה בעניין הזה זו בעיה. מה עשה רבין כדי לא להיחקר בשעתו? הוא התפטר. בגדול הייתי מצפה מאיש ציבור נושא משרה מאד גבוהה, שברגע שיש תשתית ראייתית, אפילו אם בבחינת החוק הוא לא צריך להתפטר, מבחינת נורמת ההתנהגות שלו כדי לחסוך מהמערכת את כל הצרות שלו, מה שאנחנו נחשפים אליו כעת, הוא צריך להתפטר".



"אמר את זה לפני מספר חודשים שופט בית המשפט העליון שמגר", הוסיף חפץ, "אולם ברגע שהוא לא עשה את זה, הסתבכנו עם ראש ממשלה מכהן שמצוי בחקירה המתנהלת בראש חוצות והתנגחויות בין המפכ"ל לבין ראש הממשלה ואלו דברים לא בריאים. מה שעושה המפכ"ל בתוך המערכת הקשה הזאת, בתוך בית המשוגעים הזה הוא בעצם שומר ומנסה לשמור על שפיות ולדעתי זה מה שהוא עושה".



אתה מרוצה מהתפקוד של רוני אלשיך?
"בהחלט. הוא פועל בצורה ראויה ועושה דברים נכונים אחרי שנתיים בתפקיד".



האם נכון להיום כשמסתמנת תשתית ראייתית כנגד ראש הממשלה, הוא צריך להתפטר?
"אני כבר אמרתי את מה שאני חושב, שלפני כשנה הוא כבר היה צריך להתפטר. ברגע שנחשף שהוא קיבל מתנות בהיקפים כל כך גדולים, כן?!, אם זה שוחד או לא שוחד ולא חשוב מה זה, כל ראש ממשלה נורמלי עם נורמות התנהגות שאני מצפה מראשי ממשלה, היה משהה את עצמו. כיוון שהוא לא עשה את זה בוודאי שהוא צריך להשעות את עצמו אם יוגש נגדו כתב אישום. גם אם הפרקליטות תחליט על הגשת כתב אישום בגין שוחד להערכתי יצטרך נתניהו להתפטר".