עונים לנתניהו: במטרה להמשיך לקדם את מהלך ייצוא הקנאביס, שר החקלאות אורי אריאל ושרת המשפטים איילת שקד ביקרו היום (חמישי) באתר עיסוק קנביס רפואי "שיח" באזור השרון. זאת, לאחר שראש הממשלה נתניהו הורה אתמול להקפיא את התוכנית לייצוא קנאביס בשל התנגדות הממשל האמריקאי לנושא. השרים טענו כי על אף הטענות על זליגה מחוות גידל למטרות שאינן רפואית, הוגשו עד היום אפס כתבי אישום על זליגה מהחוות למטרה פלילית.



עוד הוסיפו כי מחקר הקנביס בישראל הוא מהמתקדמים בעולם וישראל היא המדינה היחידה בעולם שפיתחה מתודה קלינית בנושא הטיפול הרפואי בקנביס. אישור ענף חקלאי חדש מתרחש אחת לעשור, לפני מספר חודשים אושר הקנאביס הרפואי כענף חקלאי מוכר. 



שר החקלאות אורי אריאל הסביר: "ישראל היא מעצמת קנביס רפואי, המחקר הישראלי בתחום מקדים את כל מדינות העולם ב 5-7 שנים. הפיכת ישראל ליצואנית קנביס בראש ובראשונה יקל על החולים, יספק פרנסה לחקלאים המצוינים שלנו ויכניס למדינת ישראל מיליארדים. נמשיך לפעול בכל הכח בכדי לאשר את יצוא הקנאביס מישראל ובכך נעזור לחקלאים וליצרנים ונמשיך להוביל את המחקר החקלאי. אני סבור שגם אבי שמחון יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה יווכח כי הפוטנציאל הכלכלי עומד על למעלה מ- 4 מיליארד שקל בשנה".

שקד ואריאל בסיור. צילום: ללא קרדיט
שקד ואריאל בסיור. צילום: ללא קרדיט


גם שרת המשפטים איילת שקד תמכה במהלך הייצוא: "הקנאביס הרפואי חשוב לרפואה, ועד היום הוגשו 0 כתבי אישום לגבי זליגה מהחוות לצורך פלילי. ישראל היא היחידה בעולם שיודעת לגדל קנאביס ברמת ׳מדיקל גרייד׳ עם מתודה קלינית פורצת דרך. היום בסיור התרשמתי מהחשיבות הקיימת לחולים רבים משימוש בקנאביס רפואי. מדינת ישראל יכולה להיות יצאנית קנאביס רפואי עם הכנסות של ארבעה מיליארד שקל בשנה. אין כל סיבה שלא נפעל לכך הן למען הרפואה העולמית והן למען הכלכלה הישראלית".

נכון להיום קיימת התעניינות ערה מצד מדינות רבות בעולם לייבוא קנאביס רפואי. בין המדינות המבקשות ייבוא מישראל: אוסטרליה, גרמניה, דנמרק, צ'כיה וקפריסין. על פי הערכות של מגדלים וגורמים נוספים בענף, היקף השוק העולמי הכולל של קנביס רפואי הינו למעלה מ- 100 מיליארד שקלים בשנה. אישור הייצוא צפוי לספק עבודה במגזר החקלאות, הייצור והמחקר החקלאי, לחזק את הייצוא הישראלי ולהגדיל את הכנסות המדינה. היקף השוק של קנאביס רפואי במדינות שהביעו התעניינות בייבוא שלו מישראל עומד על בין 1 ל-4 מיליארד שקלים בשנה.
 
הודות למתודה הקלינית שפותחה על ידי מדעני היק"ר, בתחום הקנביס הרפואי, ישנם שמונה חקלאים שקיבלו אישור ושניים העוסקים בייצור והפצה. במקביל, משרד הבריאות החל להכשיר 83 רופאים להנפקת שימוש בקנאביס רפואי. על פי נתוני היק"ר, במדינת ישראל יש 32 אלף מטופלים בארץ המשתמשים בקנביס רפואי. ישראל נערכת לייצוא משמעותי של קנביס רפואי לכל רחבי העולם ובמסגרת דיוני התקציב משרד החקלאות הצליח להשיג סכום נוסף של כ- 15 מיליון שקל אשר מתוכו נכלל גם המשך קידום המחקר בתחום הקנביס הרפואי בישראל.