למעט ההמולה שהייתה בשעות הבוקר (שבת) שלוותה בקולות ירי ופיצוצים והסערה סביב נטישת מטוס חיל האוויר וצניחת הטייסים בשלום, החיים בצפון בשגרה כמעט מוחלטת ומזג האוויר הנח לא מונע מאלפים רבים להגיע למוקדי הבילוי והתיירות. כך למשל אתר החרמון נפתח כבר בשעה 7:15. עומסי תנועה מורגשים הורגשו באזור. בקצרין שברמת הגולן גם כן שיגרה. דימי אפרצב, ראש מועצת קצרין, העביר מסר מרגיע לתושבים ולציבור הרחב. השגרה נמשכת. חמ"ל נפתח במועצת הישוב וכולם נדרשו להקשיב להנחיות פיקוד העורף.
מבקרים באתר החרמון. צילום: אתר החרמון

 
מבקרים באתר החרמון. צילום: אתר החרמון
מצוק מנרה נמסר בבוקר שהאתר פתוח ומטיילים מגיעים לבלות באתר כרגיל. גם באתר התיירות ראש הנקרה עסקים כרגיל. מבקרים רבים פוקדים את האתר. "יצאנו מאשדוד בשעות הבוקר ושמענו את כל המהומה אבל לרגע לא חשבנו לשנות את התוכניות. המדינה שלנו מספיק חזקה שבכל מקום אפשר למצוא מחסה ולכן אנחנו כאן", אמרו דנה וגילי לוי שהגיעו יחד עם שני ילדיהם.
 אירוע נטיעות אזורי של המועצה האזורית הגליל העליון התקיים כמתוכנן מהשעה 10:00 עד 14:00 בכפר הנשיא. ובצהריים - כמתוכנן- מייסדי קיבוץ שניר מגיעים מרחבי הארץ לחגוג יובל 50 לקיבוץ שהוקם אחרי מלחמת ששת הימים בידי צעירים מקיבוצים שונים, שגויסו על ידי הקיבוץ הארצי בזמנו, להקים קיבוץ חדש בשיפולי רמת הגולן.
 

בשעות הבוקר כבר הורשו תושבי רמת הגולן לחזור לשגרה מלאה. מרכז ההפעלה שנפתח חזר למצב שגרה. מוקד המועצה מתוגבר למענה טלפוני. שגרה הוכרזה גם למרחב האזרחי ללא מגבלות למטיילים. "המועצה נמצאת בקשר רציף עם הצבא, ואנו מזכירים כי במידה שנשמעת אזעקה יש לפעול על פי הנחיות "הכי מוגן שיש", נמסר בהנחיות על ידי פיקוד העורף. 
 בעיריית חיפה העלו את רמת הכוננות. הופעלו המערכות בחמ"ל, כל המקלטים הציבוריים נסרקים ומוכנסים לכשירות. ראש העיר יונה יהב, שהנחה לרענן את כל המערכות, אמר: ״בשלב זה אנו עוקבים אחר הדברים ונמצאים בקשר רציף עם מפקד המחוז של פיקוד העורף, מלבד זאת ממשיכים בשגרה ערנית״. בבית שאן התעוררו התושבים בארבע לפנות בוקר לאחר שברחבי העיר נשמעו הדי פיצוץ ואזעקה שהופעלה בכל האזור.

מדוברות העירייה נמסר כי האזעקה הופעלה לאחר חדירת כלי טייס בלתי מאויש למרחב האווירי והפלתו. ראש העיר וקב״ט העירייה, קיבלו עדכונים ודיווחים שוטפים מגורמי הביטחון והעבירו מסר של הרגעה לתושבי העיר שאינם מורגלים לתרחישים האלה כבר כמה עשורים. עם זאת, העיר מתורגלת למגוון של מצבי חירום ותושבי העיר סומכים על צה"ל שיפעל בנחישות נגד כל מי שמפר את הריבונות הישראלית.
 ראש העיר, רפאל בן שטרית, אמר: "אנחנו בקשר רצוף עם גורמי פיקוד העורף והמשטרה, בשעות האחרונות קיבלתי דיווח על חזרה לשגרה באזור בית שאן, מאחלים לצה״ל ולכוחות הביטחון הצלחה במשימתם החשובה בצפון. תושבי העיר בית שאן יכולים לחזור לשגרת השבת".

אירוע נטיעות בגליל העליון. צילום: סיגל גולדמברג
אירוע נטיעות בגליל העליון. צילום: סיגל גולדמברג

 

מבקרים באתר החרמון. צילום: אתר החרמון
מבקרים באתר החרמון. צילום: אתר החרמון