המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) בבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד עידו קציר, קצין משטרה מתחנת לב הבירה, בו היא מייחסת לו תקיפה של מפגינים במהלך הפגנות מחאה נגד גיוס חרדים. מכתב האישום עולה כי במהלך חודש ספטמבר, נערכה בשעות הצהריים בכיכר השבת עצרת מחאה בעקבות מעצרו של אברך על רקע סירובו להתגייס. "הנאשם שהיה במקום במסגרת תפקידו, פיזר את המפגינים תוך שהוא נאלץ להשתמש בכוח. במהלך העצרת המפגינים התנגדו באופן אקטיבי להוראות השוטרים וסירבו לעזוב את המקום, וכן דחפו את השוטרים ובעטו בהם. כמו כן נזרקו לעבר השוטרים אבנים, קרשים ובקבוקים".

 במהלך העצרת כך עולה נחבל קציר, קצין המשטרה בן ה-37. אלא שבכתב האישום טוענת המאשימה כי במהלך העצרת ניסה הנאשם לבעוט לעבר פלג גופו העליון של מפגין, שזהותו אינה ידועה, כאשר זה נשכב על הכביש ונגרר על ידי השוטרים לכיוון אי התנועה. עוד נטען כי קצין המשטרה בעט באמצעות ברכו לעבר גבו של מפגין אחר כשזה נשכב על הכביש וכן בעט לעבר גבו של מפגין נוסף, בעוד המפגין שרוע על הכביש ומספר שוטרים מנסים לפנותו משם.
 
מח"ש טוענת כי גם באירוע אחר בינואר 2017, נערכה הפגנה בכיכר השבת בירושלים ובמהלכה חבט הקצין בפניו של אברך חרדי, וזאת אחרי שסבר כי הוא העליב שוטר אתיופי בתפקיד וכינה אותו "כושי". בפועל, כך נטען, עבר המתלונן במקום וגם הוא שמע את אותו מפגין מתבטא בביזוי כלפי השוטר אולם עצם מעבר שלו במקום הספיק לנאשם כדי להכותו, לא לפני שהוביל אותו לצד הדרך.


הפגנת חרדים בירושלים. צילום: TPS
הפגנת חרדים בירושלים. צילום: TPS