פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון: במהלך חקירתו של חבר הכנסת מהליכוד ויו"ר הקואליציה לשעבר שנערכה היום (ראשון) הציגו החוקרים בפני דוד ביטן הקלטה מ-2011 שאותה הקליט היזם דרור גלזר, בה נשמעת שיחה שניהל עם הפעילה הפוליטית שהייתה עצורה בפרשה מירב שמולי המתייחסת לדרישות ולהתנהלות של השניים. ביטן סירב לשמוע את הקלטת כשהוא טוען בפני החוקרים: 'אם לא שומעים אותי בהקלטה - אני לא מעוניין לשמוע אותה, לא יודע מה נעשה אז זה לא מענייני ולא קשור אליי'. 

עוד עלה, כי במהלך החקירה ביקשו החוקרים להשמיע לביטן הקלטה נוספת שבה הוא תועד באחת מפגישותיו עם מעורבים בפרשה. ביטן סירב לשמוע את הקלטת וטען: "אין לכם צו מבית משפט, אני לא מוכן לשמוע את הקלטת".
 
בקלטת שאותה הקליט גלזר נשמעים מלבדו גם ביטן, משה יוסף וארנון גלעדי, באחת הפגישות שמהוות בסיס ראייתי לכאורה בחקירת המשטרה לראיות שנאספו.

כאמור, ביטן המשיך לשמור גם היום על זכות השתיקה, קיצר בתשובות, לא התייחס לשאלות החוקרים ודחה את הטענות שלהם. הוא עזב את החקירה כשהחוקרים עדיין לא מוכנים לערוך עימות בינו לבין גלזר ומשה יוסף, למרות דרישתו של חבר הכנסת.

בסביבתו של ביטן בטוחים שגרסתו אינה משנה ממילא דבר מבחינת המשטרה, שכן "מי שגייס שני עדים דומיננטיים, לכאורה, ויתר להם על כספים והפחית בחשדות כלפיהם, משמע שהוא נעול להפליל את חבר הכנסת ביטן. לכן, כל מילה שלו היא בבחינת מיותרת ואם היא תיאמר זה יהיה רק בעימות מול אותם שני עדים על מנת לנסות לגרום לקריסת מבנה הראיות של המשטרה".

אפרים דמרי, עורך דינו של ביטן. צילום: שרון סרור


לפני כשבוע, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) עצרה אדם בשנות ה-70 לחייו, המעורב לכאורה בפרשה. מדובר בהתפתחות נוספת בפרשה בעטיה נעצרו מוקדם יותר שלושה חשודים נוספים, בהם ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית ת"א הקבלן בני סולימאני ומירב שמולי, פעילה פוליטית ומקורבת לביטן.

כזכור, גם בחקירתו השישית, שהתקיימה לפני כשבועיים, ונמשכה כשעתיים הח"כ שמר על זכות השתיקה. "למעריב אונליין" נודע כי כבר אז עורך דינו אפרים דמרי תדרך את ביטן לבקש לקיים עימות עם משה יוסף ודרור גלזר.