19 בני אדם נעצרו הבוקר (שני) בחשד לצייד לא חוקי של חיות בר בצפון, ביניהן ציפורי שיר, דורבנים וצבאים, וסחר בהם, זאת בנוסף לחשד לביצוע עבירות פליליות נוספות, ובתום חקירה משולבת של יחידה מרכזית במשטרת ישראל ורשות הטבע והגנים, במסגרתה נאספו ראיות כנגד עברייני הצייד.



היום יצא לדרכו המבצע הרחב של מעצר החשודים וביצוע צווי חיפוש בהשתתפות למעלה מ-200 בלשים, חוקרים, לוחמי יס"מ, לוחמי משמר הגבול,כלבנים ופקחי רשות הטבע והגנים.



עם החלת שלב החקירה הגלויה היום בבוקר, החלו הצוותים הרבים בביצוע מעצר החשודים ביישובים חורפייש, ירכא, גוש חלב, עכברה, ריחאנייה וחיפה, ועד כה, כאמור, נעצרו 19 חשודים.



במהלך החיפושים נתפסו ממצאים רבים ביניהם תחמושת רבה הכוללת כדורי צייד, תחמושת לאקדח, מחסניות, חגורות כדורי צייד, סכינים מגואלות בדם, רוגטקות, מלכודות רגל, שישה דורבנים, שש חוגלות, כלבי צייד, בשר חיות בר ועוד.



כלל העצורים הובלו לחקירה ואמורים להיות מובאים לדיונים בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט שלום נצרת. על פי הערכת המשטרה ורשות הטבע והגנים ככל שיתקדמו החקירות כך ייחשפו עוד מעורבים בעבירות ויתבצעו מעצרים נוספים.



פגר של צבי. צילום: רשות שמורות הטבע והגנים
פגר של צבי. צילום: רשות שמורות הטבע והגנים



מניתוח חומרי החקירה עולה תמונה קשה מאוד ומזעזעת לפיה מתקיים בצפון הארץ צייד לא חוקי מאסיבי וסחר בבשר חיות הבר בהיקף נרחב עם מספר רב של מעורבים. פקחי רשות הטבע והגנים המורגלים בחקירות ציד לא חוקי ובמראות קשים של תוצאות הצייד, הזדעזעו אף הם מתדירות התופעה ומהשיטתיות בה נקטו החשודים שנעצרו היום.



לדברי שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, "שיתוף הפעולה של רשות הטבע והגנים עם משטרת ישראל בחקירות ובאכיפת צייד לא חוקי הוא פורה, חשוב וקריטי על מנת לתפוס את העבריינים בתחום, למצות את ההליך הפלילי מולם ולהעמידם לדין תוך השתת העונשים הקבועים בחוק. רשות הטבע והגנים משקיעה משאבים רבים באכיפת הצייד הלא חוקי, כאשר לאחרונה החלנו בהקמת יחידת מודיעין חדשה בשיתוף משטרת ישראל כדי לייעל את כל מערך האכיפה בנושא זה ובכלל. כל זאת במקביל לקידום חקיקה שתחמיר את רף הענישה לטובת יצירת הרתעה משמעותית עוד יותר בין היתר באמצעות עונשי מאסר כבדים. יש לנו מטרה חשובה לשמור על הטבע וחיות הבר ואנו נעשה הכל כדי להצליח בכך למעננו ולמען הדורות הבאים".



בתוך כך, לאחרונה בית משפט השלום בטבריה גזר חצי שנת מאסר בפועל וקנס של 12 אלף שקלים על צייד חוחיות ממזרח ירושלים. הצייד נתפס מבצע עבירה דומה בעבר, ועל כן גזר עליו השופט הפעלת המאסר בפועל ולא רק על תנאי. ברשות הטבע והגנים בירכו על החלטת השופט במקרה זה ומקווים כי עונשי מאסר בפועל ייגזרו גם על עבריינים נוספים שיורשעו.