משטרת ישראל הודיעה הערב (שלישי) הודעה למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס ולמיליארדר המקורב לראש הממשלה ארנון מילצ'ן כי היא תמליץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט המצלה להעמידם לדין באשמת מתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו. מילצ'ן נחשב למי שמימן לנתניהו את אורח חייו, ובין השאר קנה לו סיגרים ואלכוהול במאות אלפי דולרים במסגרת תיק 1000. עדותו של מיצ'ן הייתה מהחשובות בדרך להמלצה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה ולכן מדובר בהחלטה בעלת משמעויות מרחיקות לכת.



מוזס, לעומת זאת, חשוד שניהל משא ומתן עם ראש הממשלה בנוגע לסיקור הפוליטי של נתניהו בעיתונו, וזאת בתמורה להשפעת ראש הממשלה על תפוצת העיתון היריב "ישראל היום", במה שנקרא פרשה 2000. כזכור, חקירת פרשת 1000 נפתחה לראשונה כבר בדצמבר 2016, ובמהלכה ראש הממשלה נחקר מספר פעמים באזהרה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בראשותו של תנ"צ כורש בר נור. במרכזה של אותה פרשה, ישנו חשד לכך שראש הממשלה, רעייתו שרה ובני משפחתו הנהיגו נוהל קבלת מתנות בשווי הנאמד בכדי מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים במשך כשמונה שנים.



בין עדי המפתח בפרשה 100 גם הדס קליין עוזרתו האישית של מילצ'ן שבעדותה השנייה כבר הובילה להתפתחות משמעותית בפרשה כששטחה בפני החוקרים את נוהל הזמנת המתנות והתייחסותו של הבוס שלה, שבשלב מסויים "נגעל" מהתנהגות הדמויות הממלכתיות. למרות זאת, הוא המשיך לספק את המתנות כשהוא מצרף לרכישות גם את חברו המיליארדר פאקר. בשלב הזה הפך בעצם מילצ'ן לחשוד בעצמו במתן שוחד והוא נחקר באזהרה.



פרשת 2000 מקורה בהקלטות שנמצאו בעת חיפוש שביצעו חוקרי היאח"ה במשרדו של ארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה נתניהו במסגרת חקירה אחרת שניהלו נגד הרו. מדובר בחקירה שנפתחה בגין מכירה פיקטיבית של חברת ייעוץ בבעלותו, אשר סיפקה שירותים ללשכת ראש הממשלה בעת שהוא עצמו כיהן בתפקיד הרם.



באוגוסט 2017 חתם הרו, על הסכם עד מדינה שבמסגרתו הוא התחייב להעיד הן בפרשת המתנות כמי שיודע מבפנים על נוהל קבלת המתנות וכן על תוכנן של הקלטות שתיעדו שיחות יזומות בין ראש הממשלה לבין המו"ל של ידיעות אחרונות נוני מוזס. השיחות עסקו בדבר הרעיון לשנות דפוס התנהגות, ולדאוג לסיקור אוהד אודות פעילותו של ראש הממשלה ורעייתו. בתמורה לשינוי, נתניהו יפעל לצמצום הפצתו של העיתון "ישראל היום" שבבעלות מקורבו שלדון אדלסון ולהחלת הגבלות על הפצתו.



עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגות את נוני מוזס, מסרו: "לנוני מוזס עומדות טענות משפטיות חזקות, ואנו מאמינים שלאחר בחינה נוספת של הממצאים בפרקליטות - התיק נגדו ייסגר, ויתברר כי הוא לא עבר עבירה פלילית. יחסים בין תקשורת לאנשי ציבור, לרבות פוליטיקאים, הם אבן יסוד במדינה דמוקרטית. ניסיון לצבוע מערכת יחסים כזאת, מורכבת ומסובכת ככל שתהיה, בצבעים פליליים - הוא בעייתי ומסוכן. בניגוד לנחקרים אחרים, נוני מוזס נמנע במהלך החקירה מלהתייחס בכל דרך לנושאים שעלו בה, וכך יעשה גם עכשיו. בבוא העת הוא יוכל להתייחס לדברים".