ביקורת חריפה בפרקליטות על המשטרה בעקבות פרסום ההמלצות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי דיווח הערב (רביעי) במהדורת "החדשות", אמרו בפרקליטות כי זהו מצב אבסורדי שהתיק הועבר אלינו רק במהלך היום - יממה אחרי פרסום המשטרה. עוד אמרו כי התיק "אפוי רק ב-95 אחוזים" ולא בשל להעברה בשלב זה.

בפרקליטות הבהירו כי די בטוח שיהיה צורך בהשלמות חקירה ובנוסף שהטירוף לפרסם את ההמלצות אתמול לא ברור להם. ניפחו כאן את הבלון עד הסוף, הוסיפו הגורמים בפרקליטות, המשטרה רשמה צ'ק שהיא לא תצטרך לפרוע. ההערכה שלנו היא כי לא לכל הנטען בהמלצות יש כיסוי ראייתי. הכניסו את היועץ לסיטואציה בלתי אפשרית, עכשיו כל נסיגה ולו הקטנה ביותר מההמלצות האלה תראה התרסקות. 

בנימין נתניהו. צילום: אבשלום ששוני
 
במהדורה גם הובא בנוגע לעדות שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, לפיה לא העביר את דבר הדיון עם נתניהו ומילצ'ן סביב החוק שמיטיב עם תושבים חוזרים, מה שיכול להבהיר את טענתם כי לא שמעו על פגישה שכזאת. לפי עדות לפיד במהלך  2013 מילצ'ן שוחח איתו וביקש להאריך את הפטור ממס לתושבים חוזרים, מעשר לעשרים שנה. לפיד השיב בשלילה. כעבור יומיים נתניהו פנה אליו לפי עדותו: "אמנון פנה אליך? אני חושב שזה חוק טוב זה חוק חשוב".

לפיד סירב בשנית. כעבור תקופה מילצ'ן ביקש להיפגש עם לפיד ואמר לו כי בידיו נייר עבודה מסודר שהוא רוצה להראות לו. הם נפגשו במשרד עם רפרנטית במשרד האוצר וגם בפגישה הזו הוא סירב. כמה ימים לאחר מכן לפי עדות לפיד אמר לו נתניהו: "חוק חשוב שיביא עולים רבים". בעקבות העדות לפחות שניים מבכירי האוצר בעבר ובהווה נדרשו לתת עדות במשטרה בהם מנהל רשות המיסים, משה אשר. 
 
המשטרה הגישה אתמול את סיכום החקירה וההמלצות בתיקי 1,000 (פרשת המתנות) ו־2,000 (שיחות נתניהו-מוזס), לאחר שבג”ץ דחה אתמול על הסף את העתירה שמטרתה למנוע את פרסומן. בפרסום נכתב כי המשטרה ממליצה להעמיד את ראש הממשלה לדין בגין קבלת שוחד מארנון מילצ'ן בתיק המתנות ובניסיון לקבלת שוחד בתיק השיחות מול מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. בנוסף, על פי דיווח ב"החדשות" ו"חדשות 10", ח"כ יאיר לפיד יהיה עד מפתח נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת 1000.

במסגרת החקירה שהתנהלה בליווי מלא של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטים מלווים נגבו כ-180 עדויות. על אף שהחקירות של שתי הפרשות התנהלו בנפרד, ההתייחסות אליהן היתה כמקשה אחת. פרשת 1000 היא פרשת המתנות נחשפה כבר בהתחלה, ובמרכזה נמצאת מערכת יחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאנשי עסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. 

תיק 2000 עוסק בחשדות ליחסים שוחדיים בין ראש הממשלה מר בנימין נתניהו לבין ארנון נוני מוזס המוציא לאור של העיתון ידיעות אחרונות. החקירה התמקדה בממשק נקודתי בין השניים בתקופת טרום הבחירות. על פי ממצאי החקירה, החל משנת 2009 השניים קיימו דין ודברים במפגשים אישיים, במסגרתם דנו בסיוע האחד לשני, כ"עסקת חליפין" בקידום ענייניהם.