שופט בית משפט השלום בפתח תקווה ארז מלמד החליט לשחרר היום (חמישי) למעצר בית בן שמונה ימים בביתו בשכונת א-טור במזרח ירושלים את הנהג הדורס מהתאונה בכביש 6, אנוור אבו זינה, זאת בפיקוח של שני בני משפחה ערבים ישראלים שחתמו על ערבויות והתחייבויות מתאימות. 
השופט נעתר לבקשת המשטרה לעכב את ביצוע השחרור עד מחר בשעה שתיים בצהריים, כדי לאפשר הגשת ערעור על ההחלטה אולם יחד עם זאת חייב עדכון בית המשפט עד הערב בשעה שמונה האם בכוונת המשטרה אכן להגיש את הערעור. באם המשטרה תחליט בסופו של דבר שלא להגיש את הערעור ישוחרר החשוד עוד הערב לביתו. במידה ותחליט המשטרה שהיא כן מעוניינת להגיש ערעור הוא יוגש מחר בבוקר לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. 
במהלך הדיון ובהמשך לבקשה שהוגשה לבית המשפט על ידי נציג המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים, פתח נציג המשטרה ואמר כי תמונת התאונה מתבררת היטב לאחר גביית עדויות מהחיילים. לדבריו שיירת כלי רכב צבאיים נסעו בכביש כאשר עקב תקלה השיירה האטה את הנסיעה, החשוד שנוסע מאחור ראה לפניו את השיירה והאורות, כך גם לשיטתו, כאשר יש לו זמן לעצור או להאט את הנסיעה ולא להגיע למצב שבו הוא פוגע ברכב הצבאי. יש לזכור שמדובר בנהג מקצועי שמודע לסכנות. 

השופט מלמד ביקש מנציג המשטרה להסביר מדוע מבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד שהוא מציין שעל פי הבקשה מדובר בחשדות להריגה, נהיגה בחוסר זהירות, אי שמירה על רווח, נהיגה בקלות ראש וחבלה של ממש. נציג המשטרה השיב בדיון כי "הבקשה להארכת המעצר הינה לצורך השלמות חקירה ואני מגיש לבית המשפט דו"ח סודי. מדובר בפעולות שיש בהן כדי לגרום לשיבוש ככל שיש לחשוד סיג ושיח עם כאלה שעלולים להיחקר וככל שהוא נקט בפעולות כאלה ואחרות לאחר התרחשות התאונה". בית המשפט ביקש מנציג המשטרה הסבר לאיזה שיבוש מתכוונת היחידה החוקרת ונציג המשטרה הפנה את בית המשפט לסעיפים בדו"ח הסודי. "אנחנו עדיין חושבים שמדובר בהריגה בשל הפזיזות, נהיגה בקלות ראש וחוסר זהירות". 

חיילי גולני שנהרגו בתאונת הדרכים בכביש 6. צילום: דובר צה"ל

 
פרקליטו של החשוד עורך דין צפריר יגור ביקש מבית המשפט לשחרר את מרשו למעצר בית, כשהוא מציין כי שניים מבני המשפחה שהינם ללא עבר פלילי, דודו מצד אמו של החשוד ואחיו המתגורר באותו בניין בו מתגורר החשוד מוכנים לפקח עליו ומתחייבים להודיע לבית המשפט על כל התנהגות שאינה כדין. עורך דין יגור הוסיף "חברי מנצל מצב עגום של תוצאה טרגית של התאונה. אולם אין ספק שהחקירה לא מצליחה לאשש חשד לעבירת הריגה". 
השופט מלמד החליט לאמץ את הצעת פרקליטו של החשוד והורה על שחרורו למעצר בית מלא כשהוא מציין "בפני בקשה שנייה להארכת מעצרו של החשוד בגין העבירות. מעצרו של החשוד הוארך עד היום לאחר שהתרשמתי שיש צורך לבצע פעולות חקירה כשהחשוד במעצר". השופט מלמד תיאר את התאונה כפי שהוצגה בפניו. "שיירת הרכבים הצבאיים נסעה במהירות איטית ובשלב מסוים החליט מוביל השיירה בשל תקלה לעצור ונהג המשאית שהגיח מאחור התנגש בעוצמה ברכב האחרון אשר הוטח לרכב שלפניו כתוצאה מכך נהרגו שני חיילי גולני ואחרים נפצעו".
"לא נעלם מעיניי האמור במסמך שהונח בפניי אשר מחליש את עוצמת החשד כנגד החשוד בעבירת הריגה. בנסיבות אלה ובשים לב לפעולות החקירה הנדרשות ניתן בעיניי להורות לשחרר את החשוד למעצר בית מלא בביתו בשכונת א-טור עד ליום ה- 22.2.18 בפיקוח בני משפחה שחתמו על התחייבות אישית על סך 10 אלף שקלים וערבות על סך דומה".
לקראת תום הדיון נעתר עורך דין יגור להצעת בית המשפט וויתר על טיעוניו בנוגע למעצר לא חוקי כביכול של מרשו, שכן נציג המשטרה הגיע לדיון באיחור של כשעה וחצי וזאת מאחר והשופט עצמו כבר העיר לנציג המשטרה על כך.