פרקליט המדינה לשעבר משה לדור, שהיה בתפקיד בעת כהונתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, והיה אחראי להעמדתם לדין של פוליטיקאים רבים, בהם אולמרט ושר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, טען הערב (שבת) כי לאור המלצות המשטרה בענייניו, ראש הממשלה בנימין נתניהו חייב לצאת לנבצרות.



בראיון ל"פגוש את העיתונות" ב"רשת", התייחס לדור לטענתו של ראש הממשלה שרוב המלצות המשטרה נסגרות בלא כלום, וציין כי נתניהו "לא מדייק בכלל האופן שהוא מדבר על הסטטיסטיקה של ההמלצות", והוסיף כי "זה לא חשוב מה שראש הממשלה אומר, מה שחשוב יותר הוא שהיום מונח מסמך המסכם את עבודת החוקרים, בשתי הפרשות (1000, ו-2000) והנה ראש הממשלה ממשיך לתפקד בזמן שהוא מנהל את הגנתו המשפטית".



"לא משחק משפטי אלא פוליטי". משה לדור, צילום: נתי שוחט, פלאש 90
"לא משחק משפטי אלא פוליטי". משה לדור, צילום: נתי שוחט, פלאש 90



"ברור שיש החלטות שיהיו מורכבות משיקוליו האישיים"



"זה דבר בלתי נסבל ואסור שהוא ימשיך לרקוד על שתי חתונות", אמר הפרקליט הראשי לשעבר, והוסיף כי נתניהו "חייב להכריז על נבצרות וראוי יהיה ששותפיו הקואליציוניים יקראו לו להכריז נבצרות". לדור המשיך ואמר כי בשלב זה, "המשחק לא משפטי אלא שלטוני ופוליטי". והוסיף כי לטענתו "ראש הממשלה  לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו, כאשר ראשו נמצא באינטרס הישיר שלו. ברור שיש החלטות ומגמות שהוא מוביל, כמנהיג המדינה שיהיו מורכבות משיקוליו האישיים. דבר זה יקרין על אופי תפקודו".



"מה יקרה אם בחלק מהמקרים הביטחוניים, הוא יחשוש על העובדה שהוא כרגע 'רוקד על שתי חתונות'?" שאל לדור והוסיף כי בעת ששירת כפרקליט המדינה, "לא עסקתי בהמשך שלטונו של אולמרט, אך הוסיף כי "כל החששות שלנו התגשמו בסוגיה של אולמרט. אני לא עוסק כרגע בשאלה המשפטית פורמלית הוא יכול להישאר ראש ממשלה עד פסק דין חלוט אחרי ערעור של עליון זה ארבע שנים אין שום מגבלה על ראש ממשלה להמשיך לכהן".



בתגובה לראיון, אמר ראש הממשלה כי "בזמן שלדור מקשקש באולפן ננתניהו מייצג את האינטרס הלאומי של ישראל וזה אומר הכל על קריאתו של לדור העומדת בניגוד מוחלט לחוקי המדינה".