ארבעת עובדי בית האבות 'נאות כיפת הזהב', בחיפה, הורשעו ביום שישי האחרון בהסדר טיעון בסדרת מקרים של התעללות ותקיפת חסרי ישע. סילבי חננאל, אשר אמה התגוררה במקום, התראיינה הבוקר (שני) לתכנית הרדיו של אילה חסון ב-103FM וחשפה עדות מזעזעת מתוך המקום, אשר עלה לכותרות והציף את נושא ההתעללות בקשישים, בעיקר הודות למצלמות נסתרות שהוצבו במקום. המקרה המצער שנחשף מצטרף לשורת מקרים של התעללויות בקשישים שנחשפו ובהם מתועדים מטפלים או האחים בבית האבות, כאשר הם מכים או מתעללים בקשישים הנמצאים בדרך כלל במצב בריאותי קשה. 
"אמי עברה התעללות מחרידה בבית האבות 'נאות כיפת הזהב'. כשהגענו לבקר אותה וראינו חבלות רבות על גופה, שאלנו את הצוות הרפואי עליהן והם תמיד טענו שמדובר על כך שהחליקה או נפלה וכתוצאה מזה הסימנים". חננאל הוסיפה כי: "כשביקשנו לראות את תיעוד מצלמות האבטחה, נאמר לנו שהיא הייתה כבויה וניסו לטאטא את המקרה".


חננאל סיפרה בכאב על הרגע האחרון בו ראתה את אמה: "כשאמי נפטרה מצאנו אותה קשורה בידיים וברגליים בחוזקה. שאלנו מיד מדוע היא קשורה בצורה הזאת, כשהיא למעשה מוגבלת בתנועה שלה ממילא. הצוות השיב לנו שהם רוצים למנוע נפילה שלה. אימי בקושי יכולה לזוז, לכן החלטתי לערב את המשטרה ולבדוק למה כפתו ככה אישה שבקושי מסוגלת לזוז, איזה נפילה בדיוק הם ניסו למנוע?".

אמך התלוננה על היחס מצד הצוות הרפואי?
"היא הייתה מתלוננת וזועקת שצועקים עליה כל הזמן, וכי מאכילים אותה בכוח בניגוד לרצונה. אני מלקה את עצמי על כך שלא האמנו לה באותה תקופה". חננאל סיכמה ואמרה: "היא פחדה מאוד מהצוות הרפואי וחששה להישאר עמם לבד, היא זעקה לעזרה ולא יכלה לקום ולעזוב בעצמה".

עריכה: איתמר זיגלמן