מה תהיינה ההשלכות של חקירת פרשת 4,000 על ראש הממשלה בנימין נתניהו, על בזק ועל הצרכנים? ראובן קובנט, לשעבר מנהל מחלקת חקירות ברשות לניירות ערך והאיש שחקר את ההדלפות מחקירתו של שר הפנים אריה דרעי בשנות התשעים, התייחס היום (ראשון) לפרשה בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM. "אנחנו משווים את החקירות לתיק 1,000 ו-2,000 למרות שכל אחת מהן הרבה פחות גדולה מפרשת בזק", אמר קובנט. "אם יצליחו לקשור את הפיל שבחדר ולטעון שמנכ"ל משרד התקשורת לא פעל בחלל ריק והיטיב עם בזק כי קיבל הנחיה על כך, ובתמורה הטיבו עמו אז מדובר במעשה חמור ביותר".
 
"החשד הוא שבעלי השליטה בבזק נתנו שוחד", הסביר החוקר הבכיר לשעבר. "אני מניח שהיועץ המשפטי לממשלה לא היה מאפשר לפתוח בחקירה גלויה מבלי שנאספו ראיות משמעותיות בשטח". כשנשאל כמה חקירות של הרשות לניירות ערך הבשילו בעבר לכתבי אישום השיב: "בהסתמך על ההודעה של הרשות לעיתונות, יש לה עדויות והוכחות כשהצביעה על שלוש פרשיות שונות שכל אחת מהן חמורה בפני עצמה ועונשן הוא מאסר של שנים".

כזכור, המשטרה עצרה בכירים בקבוצת בזק ובני משפחותיהם וכן מקורבים לראש הממשלה נתניהו, זאת בעקבות ההתפתחות בחקירת הפרשה, שכבר קיבלה את הכינוי "תיק 4,000". רשות ניירות ערך והמשטרה פרסמו הודעה לפיה "נוכח ראיות שמצאה רשות ניירות ערך במסגרת פרשת בזק, אשר העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, נפתחה הבוקר חקירה משותפת חדשה של חוקרי רשות ניירות ערך והיחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, במסגרתה נעצרו מספר חשודים בהן נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק".
 
 

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן