משרד התרבות צפוי לשלול את התמיכה בתאטרון הערבי "אלמידאן" בחיפה, כך דווח הבוקר (שני) בכאן ב'. ועדת התמיכות של המשרד החליטה לבטל את התמיכה לשנת 2016 בסך מיליון שקלים שכבר אושרה, ולדחות את הבקשה ל-2017. אין מילה בהודעה על תוכן ההצגות אלא שרק שהתאטרון אינו עומד בתנאי הסף של ועדת התמיכות כגון מספר הצגות הרצה. 

פרשת ההצגה "הזמן המקביל" שנכתבה בהשראת כתביו של וליד דקה, רוצח החייל משה תמם ז"ל, הובילה את משרד התרבות לבחון את פעילות התאטרון. הבחינה החלה בעקבות פנייה של ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" שאף אסף חומרים. "הדו"ח מראה מה שאנחנו בארגון 'אלמגור' טוענים כמעט שלוש שנים שתאטרון 'אלמידאן' לא זכאי להיות קיים וצריך לשלול ממנו כל תמיכה כספית לא רק שהוא מעלה תכנים פוגעניים נגד מדינת ישראל ובעד מחבלים אלא אנחנו רואים גם אי סדרים כספיים התנהלות מנהלית מוזרה", נמסר מהארגון. 
 
כזכור, משפחת תמם פתחה במאבק ב-2015 בעקבות העלאת "הזמן המקביל" בתאטרון "אלמידאן". המשפחה השכולה זעמה על העלאת ההצגה אשר נכתבה בהשראת כתביו של המחבל דקה, תושב באקה אל גרבייה, המרצה מאסר עולם בגין תכנון חטיפת ורצח יקירם ב-1984, ועל העובדה כי ההצגה זוכה למימון ציבורי. 

תיאטרון אלמידאן בחיפה. צילום: מקס ילינסון
תיאטרון אלמידאן בחיפה. צילום: מקס ילינסון