על רקע ההתפתחות בפרשת בזק, במסגרתה נעצרו ניר חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומקורבי רה"מ שאול אלוביץ' ושלמה פילבר, סיפר הבוקר (שלישי) דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, על חקירותיו בפרשת הרפז, שבסופן, כידוע, הוחלט לסגור את התיק בעניינו.



"יש בי פער בין הרצון לחמול על מי שנעצר לצורכי בירור לבין פומביות הדיון", אמר בניהו בפתח דבריו. "נדהמתי לגלות את שמותיהם ואני מניח שגם שאר אנשי התקשורת היו מופתעים כמוני. אלו אנשים שהייתי פעם המפקד שלהם בדובר צה"ל, זה כואב לי לשמוע שלקחו אותם ברגע הכי פחות יפה שלהם לחקירה כשהם חשופים לאור המצלמות".



עם זאת, הוא ציין כי "יש לזכור שייתכן שאותם חשודים ישוחררו לביתם לאחר שהשופט לא יקבל את עמדת המשטרה. אני מעריך שכל החשדות שנבחנות עכשיו לא קשורות לייעוץ תקשורת אלא לדברים אחרים".



 


לדבריו, "מתרחשים המון מעצרים לאחרונה. מצד אחד אני גאה שמערכות האכיפה פועלות ועושות את עבודתם בלי הנחות לאיש ומצד שני טוען שיש להפגין חמלה כלפי אותם האנשים שלעת עתה חפים מפשע".

ניסים עובדיה התייחס לדבריו: "אבי בניהו היה מהאנשים שיצאו חפים מפשע ונעשה לו עוול נוראי כשנלקח לחקירה, אלו שיושבים היום במעצר חשים כמוהו. שמעתי שהבוקר נעצר יועץ תקשורת נוסף. מה אתה היית מייעץ לאותם נחקרים לעשות?".

בניהו השיב כי "בבוקר נעצרתי חשתי שהפרו של שלוות הבוקר שלי ופשטו לחיי תוך חיפוש בביתי מול אשתי וילדי. החוקר אמנם היה חביב ואמר לי שאלך להתקלח ואשתה קפה ולאחר מכן אתלווה אליו לניידת, אך כשנכנסתי למקלחת עמדתי מול המראה ואמרתי לעצמי שאת האירוע הזה אני לא יכול לנהל בעצמי, מישהו אחר מנהל אותו במקומי ועדיף לי לא להתאמץ ולנסות לגלות דברים, אלא לספר את הגרסה שלי בצורה הכי אמיתית ונקייה שקיימת. אמרתי לעצמי שלא אלחם במערכת ולא אשמור על זכות השתיקה כי ניתנה לי ההזדמנות להציג את הגרסה שלי ועלי להתמקד בזה. אני ממליץ לחשודים לעשות כמוני".