למעלה מאלף בני אדם הגיעו ללוות היום (שלישי) בדרכו האחרונה את סמל שילה סימן טוב, לוחם גולני בן ה-23 שנפצע אנושות מדריסת המשאית בכביש 6 בשבוע שעבר ונפטר אתמול מפצעיו בבית החולים שיבא בתל השומר. סימן טוב הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. משפחתו של החייל, תושב היישוב צופים בשומרון הסכימה לתרום את איבריו, שהושתלו בשישה בני אדם.



 עוזי סימן טוב, אביו של שילה, אמר: "שילה איש של נתינה והתנדבות. בחייו ובמותו הציל חיים". אחותו רותם ספדה: "האדם שהכי אהבתי בעולם. כל חייך הסתכלת מה חסר לאחר. כל כך חיכיתי לרגע הזה שתקום מהתרדמת הכבדה שפקדה אותך ותצחק על כולנו על כך שאנחנו ממתינים ותגיד 'כולה ישנתי'. רציתי לספר לך על הטסט שלא עברתי. כנראה שהקדוש ברוך הוא רצה אותך יותר. מנעת אסון גדול יותר. תשמור עלינו מלמעלה".

האח איתמר אמר מעל קברו של אחיו: "שילה, קשה לכתוב את מה שאני מרגיש. מעבר לזה שהיינו אחים, היינו חברים טובים. כל מקום שאליו הגענו היית מודל לחיקוי. היית חבר שנתת לי בראש כשצריך. לעולם הייתי האח של... הבטחת לי אחי שילה, שכשאתגייס, תעניק לי את הכומתה הירוקה. אמנם משכן שילה נחרב אולם בית המקדש ייבנה. יהוה נתן ויהוה לקח. יהי שם השם מבורך".

הלווייתו של סימן טוב בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון


סימן טוב ז"ל



אחד הקצינים ביחידה של סימן טוב פנה אל משפחתו כשהוא מציין כי הוא היה "חייל למופת חתר לשלמות. הוכיח במהלך שירותו אומץ לב. במהלך השבוע האחרון ליוו חיילי ולוחמי היחידה את המשפחה. גילינו משפחה בעלת תעצומות נפש שבולטים בה הערכים והאכפתיות שאפיינו את שילה. גם במותו הציל שישה אנשים".



לבו של שילה הושתל בשיבא בבן 59, ריאותיו הושתלו בבלינסון בבן 34, הכבד הושתל בבן 39, הכליה שלו הושתלה בבן 35, כליה נוספת הושתלה ברמב"ם בבן 11, אונת כבד שלו הושתלה בבת שנתיים וחצי בשניידר.



רב הישיבה בה למד שילה, ספד גם הוא: "היה לו חיוך כובש, מתיקות, ענווה, צניעות - מהפירות של ארץ ישראל, אהב אנשים ועשה נחת רוח לכולם. ידע לחבר בין האנשים גדל בשם טוב ונפטר בשם טוב".



בתאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה צפונית לניצני עוז בה נפצע סימן טוב באורח אנוש, נהרגו גם הלוחמים בר יעקוביאן ואשטו טספו. בנוסף, נפצעו תשעה חיילים נוספים בדרגות פציעה שונות.



כזכור, התאונה התרחשה בשעות הערב ביום שלישי האחרון, כאשר משאיתו של תושב א-טור שבמזרח ירושלים התנגשה בשלושה רכבים צבאיים. נהג המשאית, אנואר אבו זינה, אמר אתמול ל"החדשות" כי הוא לא ראה את הרכבים: "אין שם אורות בכביש 6, והופתעתי מהחיילים האלה, מההאמרים האלה. זה היה לי ממש בהפתעה, לא ראיתי אותם, לא זיהיתי אותם".