נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, מסרה הערב (שלישי) עדות פתוחה במשטרה בתיק 1270. עדותה של חיות נדרשה בעקבות דבריה של השופטת בדימוס הילה גרסטל במשטרה, לפיהם היא סיפרה לחברתה על הפנייה של אלי קמיר לגבי ההצעה להתמנות לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה תמורת סגירת תיק המעונות של שרה נתניהו. 

אלא שבניגוד לדבריה של גרסטל במשטרה, לפיהם היא סיפרה לחיות על האירוע בזמן אמת, נשיאת ביהמ"ש העליון דווקא העידה שחברתה דיווחה לה על כך רק בדיעבד ולאחר שמועמדותה לתפקיד היועמ"ש כבר לא היתה רלוונטית. לדברי חיות, גרסטל הביעה בפניה זעזוע מהאירוע, אך הוסיפה כי לא תוכל לפרט מעבר לכך ולא לספר מי האנשים שבהם מדובר. לטענת נשיאת ביהמ"ש העליון, בשל מיעוט הפרטים והסיפור המעורפל שבחרה גרסטל לספר לה, לא היה בידיה בסיס כלשהו לנקיטת צעד מצדה. 

העובדה שלא גרסטל ולא חיות דיווחו על האירוע לגורמי אכיפת החוק גרמה למבוכה קשה במערכת המשפט משום שלא פעלו על פי החוק המחייב דיווח כאשר יש מידע על ביצוע עבירה. "כאן לא מדובר באזרח מן השורה, אלא בשופטת שהלכה למעשה מכירה את רזי החוק והמשפט בישראל, ואשר ברגע האמת קיבלה הצעה בזויה ולא מצאה לנכון לדווח עליה לרשויות האכיפה, הגם שדחתה את ההצעה על הסף ועל כך אין חולק", אומרים בכירים במערכת האכיפה.

בשעות הבוקר, כשבן כספית חשף את הפרשה במעריב, עלה כי הנשיאה בדימוס שיתפה בדיווח את חיות ובעצם הסתפקה בכך ולא העבירה דיווח לגורמי אכיפת החוק. לנוכח גרסתה של נשיאת ביהמ"ש העליון עתה, עולה עתה חשד כי הפרשה רק הולכת ומסתבכת. 

הידיד של גרסטל אליו מתייחסת הנשיאה חיות בעדותה הוא יועץ התקשורת אלי קמיר. על פי החשד הוא פנה לגרסטל לבקשתו של ניר חפץ, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש לדעת מה עמדתה לגבי תיק המעונות בו של שרה נתניהו. על פי הדיווח של כספית, קמיר היה המום ואמר לחפץ, על פי החשד, שהוא לא מאמין שאפשר בכלל להציע לשופטת גרסטל הצעה כזו. חפץ הפציר בו שיעביר את המסר. קמיר התקשר לשופטת גרסטל וקבע איתה פגישה באותו יום בבית קפה תל-אביבי. 

כשסיפר לה את הסיפור, לקתה השופטת גרסטל בהלם. כצפוי, לא היה על מה לדבר כלל ועיקר. אנשים שהיו באותה עת בקשר עם השופטת מספרים שהיתה מזועזעת עד עמקי נשמתה.