זו הייתה דרמה מורטת עצבים. לאחר שעות ארוכות, של דיונים ומשא ומתן ארוך שנמשך לתוך הלילה (רביעי), בו היו שותפים קציני המשטרה הבכירים, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה שלמה פילבר, פרקליטו עו"ד יובל נחמני ונציגי הפרקליטות נחתם סמוך לחצות הסכם עד מדינה בפרשת 4000 והוא אמור למסור עדות מפורטת נגד מקורבו ואיש סודו, ראש הממשלה בנימין נתניהו.



לפילבר, שמכיר את פרשת בזק ויודע היטב על עסקת וואלה, יש בהחלט מה למסור לחוקרים מבחינה ראייתית. לאחר שנועד עם פרקליטו ולנוכח הקלטה שהושמעה לו, אחריה הבין כי הגולל נסתם עבורו, הוא ניאות לקבל את ההצעה ונלחם בעצם להגיע להסכם הטוב ביותר מבחינתו, לפיו לא ירצה עונש מאסר מאחורי סורג ובריח. 



ללא ספק, קציני החקירות ובראשם תנ"צ אלי אסייג, סיפקו את הסחורה מהר מכפי שסברו אפילו. אחרי ששמעו את גרסתו של פילבר הם הבינו כי הוא היחיד שיוכל לסייע להם באמת, כיוון שהוא מכיר היטב פרטים רבים בפרשה ובכל זאת שימש בה כ"שחקן משני" לכאורה.




כל המעורבים בפרשת בזק - ניר חפץ, שאול אלוביץ', שלמה פילבר ונתניהו. צילום: פלאש 90
כל המעורבים בפרשת בזק - ניר חפץ, שאול אלוביץ', שלמה פילבר ונתניהו. צילום: פלאש 90



עוד קודם לכן, בשלב שבו עדיין התלבט, פעלו החוקרים בצורה מניפולטיבית מולו. הם שיתפו אותו בהסכם שנחתם בפרשה אחרת עם ארי הרו, אחד המקורבים לראש הממשלה שהסתבך וחילץ עצמו במסגרת חתימה על הסכם עד מדינה, ובכך גרמו לו להבין שהוא נקלע למצב שבו "או שתקריב את עצמך ותשלח לכלא לשנים ארוכות או שתציל את עצמך ותספק את הסחורה" כביכול.



פילבר המשיך להרהר בהצעה ולאחר שיקולים ולבטים חתם בסופו של יום על הסכם עד המדינה, בדיוק כפי שפרסמנו בשעות הערב המוקדמות שכך צפוי להיות. מנכ"ל משרד התקשורת המושעה לא ישוב כמובן לעבודתו, אך כאמור - גם לא ירצה עונש מאסר מאחורי סורג ובריח.




בכל פרשה - יש עד מדינה




בימים הקרובים וככל הנראה כבר מראשית השבוע הקרוב יתפנה פילבר כל כולו להציף את החוקרים במידע שברשותו, לצייד אותם במסמכים ולבסס להם עוד יותר את התשתית הראייתית כנגד ראש הממשלה נתניהו ואיש העסקים שאול אלוביץ' במסגרת החשדות לקשרים בין הון, שלטון ותקשורת.



חשוב להדגיש כי פילבר יהיה עד מדינה שלישי שגייסו חוקרי להב 433 במשטרה במסגרת הפרשות בהן נקשר שמו של ראש הממשלה. בכל פרשה הצליחו החוקרים לרתום כאמור דמות מפתח וזאת אחרי מיקי גנור בפרשת הצוללות, ארי הרו בפרשת המתנות וכעת פילבר בפרשת בזק, שעוד סביר להניח כי תספק כותרות רבות.



במשטרה וברשות לניירות ערך מבינים כי ראש הממשלה, המקורבים אליו, ובעיקר שאול אלוביץ', הבעלים של בזק ואתר וואלה, הם דמויות המפתח בפרשת השחיתות הזאת ולכן מוכנים "להקריב" חשודים אחרים כדי לבסס ולעבות עוד יותר את התשתית הראייתית שתהדק את החגורה סביבם. גורם במערכת אכיפת החוק הוסיף בזהירות כי פילבר "הכי פחות מעניין בסיפור הזה, למרות תפקידו הרם - וזאת בהשוואה לחשודים האחרים". כזכור, על פי החשד מקורבי נתניהו פעלו לקידום סיקור אוהד כלפי משפחת נתניהו באתר וואלה זאת בתמורה לקידום עסקיהם בבזק ולמניעת תחרות.