מעצרה של מנכ”לית בזק, סטלה הנדלר, הוארך היום (רביעי) בשישה ימים בבית משפט השלום בתל אביב. מדובר בהארכת מעצר שנייה במסגרת פרשת בזק, הידועה גם כפרשת 4,000, בה היא חשודה בעבירות לפי חוק ניירות ערך, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד, שיבוש מהלכי משפט, מתן שוחד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד.

השופטת רונית פוזננסקי כץ האריכה את מעצרה של הנדלר עד ל-26 בפברואר וחזרה על אמירתה לגבי העובדה שיש בפרשה "חשד סביר לשחיתות חמורה". השופטת התייחס לדוח סודי חדש שהציגו בפניה נציגת המשטרה, פקד אור רובין, ונציג הרשות לניירות ערך (ני"ע), עו"ד שחר שביט, וציינה כי במסמך זה יש כדי לחזק את החשד הסביר הראשוני שהוצג בדיון הקודם. 
 
"מבין החומרים שהונחו בפניי נתתי משקל רב יותר למסמכים שמבססים את החשד הסביר והמתחזק והולך בעניינה של החשודה", אמרה פוזננסקי כץ. "אני ערה לכך כי החלטה בדבר מעצרו של אדם יש בה כדי לשלול את חירותו, מהווה פגיעה קשה באורחות חייו, ואולם מנגד עליי לבחון את הצרכים החקירתיים המובאים לפניי, בוודאי, בפרשה מורכבת זו. כאשר אני מאזנת בין זכויותיה של החשודה והקושי הטמון במעצר והארכתו, ומנגד צרכי החקירה, פעולות החקירה וביצועה המקימות חשש מפני שיבוש, החשד הסביר המתחזק וחומרת העבירות, מצאתי כי יש מקום להיעתר לבקשת המשטרה וני"ע במלואה".

הנדלר הגיעה לדיון כשהיא שלווה ומפזרת חיוכים לעבר מכריה שהגיעו לאולם. כששמעה על החלטת השופטת פוזננסקי כץ, הבעות פניה שידרו מצוקה גדולה וחשש כבד. 

בתוך כך, פוזננסקי כץ החליטה להאריך בשנית את מעצרו של עמיקם שורר, מנהל הפיתוח בחברת בזק, בשישה ימים. הוא חשוד בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות על חוק ניירות ערך, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד, עבירות על חוק איסור הלבנת הון, ועבירות של מתן שוחד. 

השופטת ציינה כי לאחר שהוסר צו איסור הפרסום ובעת הבקשה להאריך את מעצרו בשנית של החשוד, ניתן לומר בפה מלא כי "מדובר בפרשה המקימה חשד סביר מבוסס ואף מעבר לכך לשחיתות חמורה. עבירות אלה בוצעו על פי החשד על ידי נושאי תפקידים בכירים במערכות השלטון ובחברת בזק". במהלך הדיון בעניינו הוצגו מסמכים סודיים הקשורים לפרשה. 
 

השופטת התייחסה לבקשת המשטרה והרשות לניירות ערך להאריך את מעצרו של החשוד בשישה ימים ומנגד לבקשתם של באי כוחו של החשוד עורך הדין איתן מעוז ודניאל עינב שטענו כי אין שוני בין הפרשה האמורה לבין הפרשה שבגינה נחקר החשוד בני"ע ובהחלטתה סתרה את עובדת באי כוח החשוד שציינה כי הפרשה הנוכחית שונה וקמו בה ראיות נוספות וחדשות אשר מלמדות על חשד סביר ביחס לחשדות שפורטו. מיד לאחר מכן החליטה כאמור להאריך את מעצרו של החשוד עד ליום ה-26 בפברואר.
 
עמיקם שורר. צילום: אבשלום ששוני
עמיקם שורר. צילום: אבשלום ששוני
 

הנדלר (56) החלה את דרכה בחברת התקשורת הענקית כבר בשנת 89’. תפקידה הראשון היה כלכלנית במחלקת הרכש בחברה ובהמשך היא קודמה לתפקיד מנהלת תחום חברות בת. הנדלר המשיכה להתקדם בסולם התפקידים בבזק ובשנת 97’ מונה לסמנכ”לית פיתוח עסקי בחברת 012 קווי זהב, ולאחר כשש שנים החלה לכהן כמנכ”לית החברה.


 

בשנת 2007, לאחר רכישת 012 קווי זהב על ידי שאול אלוביץ’ ומיזוג החברה עם סמייל אינטרנט זהב שבבעלותו של אלוביץ', מונתה הנדלר למנכ”לית החברה הממוזגת. היא המשיכה לבסס את מעמדה וכעבור שנתיים הייתה מעורבת ברכישת השליטה בבזק על ידי אלוביץ'. באפריל 2011 מונתה הנדלר למנכ”לית חברת הכבלים HOT. בתחילת 2013 התפטרה מתפקידה מהחברה וזכתה למענק פרישה בסך 6.4 מיליון שקל. 
כעבור כארבעה חודשים החלה לכהן כמנכ”לית חברת בזק. בחודש יוני, בעקבות חקירת רשות ניירות ערך, נחשדה הנדלר בעבירות של מרמה ודיווח ושהתה תשעה ימים במעצר בית. כעבור כחודש וחצי הותר לה לשוב לנהל את בזק.

שאול אלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני
שאול אלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני