האם תרגיל רגיל שנערך על ידי פיקוד העורף היה זה שהציל את חיי הפעוטות בשריפה שאירעה הבוקר (חמישי) ביישוב חורה? ככל הנראה שכן. על פי מידע שהגיע ל"מעריב אונליין", מי שהציל את הפעוטות ממוות ודאי היה צוות מורים ששהה באזור, והיה במקום הנכון ובזמן הנכון. אדהם נעאמי, אשר הפעוטות הם קרובי משפחתו, משמש כסגן מנהל בבית הספר לחינוך מיוחד בישוב חורה סיפר כי "רק לפני יומיים תרגלנו מקרים כאלה בתרגיל של פיקוד העורף".



נעאמי סיפר ל"מעריב אונליין" כי "צוות המורים הוא שהציל את הפעוטות ממוות ודאי. שבעה מורים הבחינו בעשן וניגשו עם מטפי כיבוי, שם סייעו לאמא שהייתה בהלם מוחלט והצילו את הילדים מתוך הבית. עשינו החייאה לשני ילדים שהיו מחוסרי הכרה, ופינינו אותם למרפאה ביישוב, לשם הגיע אמבולנס טיפול נמרץ והמשיך את הטיפול".
 
נעאמי סיפר, כי "מזל שתירגלנו מקרים כאלה רק יומיים לפני כן במסגרת תרגיל פיקוד העורף בבתי הספר במדינה. מבחינתנו, צוות המורים הציל חיים היום גם בזכות התרגיל שהיה ביום שלישי".

כזכור, שני פעוטות נפגעו הבוקר באורח קשה וילד נוסף באורח בינוני מכוויות ושאיפת עשן לאחר ששהו בבית ביישוב. הילדים ואמם בת ה-20 שנפגעה באורח קל, פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי משנת 2008 מתו 60 ילדים עקב שריפה. בשנת 2016 מתו שישה ילדים עקב שריפה ובשנת 2017 מתו 10 ילדים. עוד עולה מהנתונים, כי רוב מקרי השריפה אירעו בבית ובחצר הבית (90%), מעל למחצית מהמקרים (70%) אירעו במגזר הערבי, ומעל ממחצית מהילדים הינם בנים.

אורלי סילבינגר 'בטרם': "על מנת למנוע את האסון הבא יש להישמע לכללי הבטיחות - לא להשתמש באמצעי חימום בהם יש אש גלויה, להרחיק חפצים דליקים מאמצעי החימום ולהקפיד על הרחקה של מוצרים דליקים מהישג ידם של הילדים".