ההתפתחויות האחרונות בתיק 4000 בנוגע לעדותו של שלמה פילבר, עוררו סערה פוליטית שמסרבת להירגע. בעוד באופוזיציה קוראים לנתניהו לצאת לנבצרות או להתפטר, בקואליציה הקו המוביל הוא שתיקה רועמת ועמידה לצד נתניהו. ח"כ שלי יחימוביץ', מהמחנה הציוני וח"כ יואב קיש מהקואליציה, התראיינו היום (חמישי) ל-103FM ולא חסכו בביקורות ומילים קשות. בעוד שח"כ קיש ביקר את ההדלפות מתוך עדות פילבר וטען כי מקורן במשטרה, ח"כ יחימוביץ' תקפה את האמירות של הראשון נגד המשטרה.



"יש לבדוק את נושא ההדלפות מהחקירות, כי ככה אי אפשר להמשיך. מעורבים בהדלפות כל כך הרבה שקרים, שלעתים הדבר פוגע בחקירות עצמן". אמר ח"כ קיש ובהמשך התייחס להשוואה בין נתניהו לרה"מ לשעבר אולמרט, שהורשע וריצה עונש מאסר: "לעומת אולמרט, נתניהו זוכה לתמיכה חד משמעית של המחנה שלו שנשאר מאחוריו, זוהי נקודת החוזקה שלו. רבים מרגישים שמנסים לעשות לנתניהו משפט שדה".


קיש המשיך וסיפר על התחושות של חברי מפלגת הליכוד בימים אלו: "כל בוקר אנחנו קמים לכותרת חדשה ולא יודעים לאן זה הולך. בעיני אם נתניהו יצא לנבצרות זה יהיה מגוחך, כי זה יוביל לבחירות. מדובר בראש ממשלה שהביא להישגים עצומים עבור מדינת ישראל בביטחון, בכלכלה ובמדיניות החוץ. לכן הוא לא ממהר להתפטר ואנחנו מחכים לרשויות החוק הלגיטימיות".
 
ח"כ יחימוביץ' התייחסה לדברים של קיש ואמרה "אני בטוחה שחבר הכנסת יואב קיש אינו מאמין בעצמו שהמשטרה הדליפה את פרטי העדות של פילבר. אני בטוחה שקיש יודע זאת, אך לא מוכן לוותר על ההזדמנות לחבוט במשטרה, לרמוס אותה ולערער את האמון של הציבור בה".


יחימוביץ' טענה כי המתקפות על המשטרה מעודדות עבריינות כשאמרה: "יש קו מאוד מסוכן שמפריד בין אמירות לגיטימיות לבין ניסיון לרמוס את המשטרה. המתקפה כלפיה מעודדת את העבריינים. אדם שייתפס בגנבה או בשוחד, יאשים את המשטרה ולא יסמוך עליה. הריסוק הזה הוא קצר ראות, כי בסופו של דבר אנחנו הורסים את המדינה שלנו".
 
לסיכום דבריה אמרה יחימוביץ': "ראש ממשלה מושחת לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו. נתניהו היה חייב להתפטר כבר מזמן, עליו להגן על ענייניו המשפטיים לבדו, מבלי להרוס את שלטון החוק".
 
עריכה: איתמר זיגלמן