יושב ראש רשות המים גיורא שחם הזהיר הבוקר (שבת) בשיחה שהתקיימה במסגרת אירוע שבתרבות בסימן עתיד הכנרת ומשק המים בישראל, כי "עתידו של המשטר הירדני ויציבות השלטון הנוכחי תלויה במשק המים ובמים שמדינת ישראל מעבירה לירדן". לדברי הבכיר, אם לא המים שלנו, המשטר הירדני שאיתו יש לנו הסכם שלום יקרוס, דאעש ייכנסו ומדינת ישראל לא רוצה שהדבר יקרה, ולא תאפשר זאת".
שחם התייחס בדבריו גם למצב המים הקשה בעזה ואמר ״אף אחד לא יודע מה יקרה בעזה בקרוב בנושא המים". הוא הסביר כי "ברצועת עזה יש שני מיליון אזרחים שצריכים מים - ואין להם. הגרמנים בנו מתקן התפלה במאות מיליוני יורו, אבל התברר שהחומרים והציוד הולך לשימוש אחר שאינו להתפלה וישראל עצרה את זה". לדבריו, כרגע התקינו צ׳יפים על החומרים והציוד כדי להבין לאן הוא מגיע. 
יושב ראש רשות המים הסביר כי "גם בסוריה ולבנון מצב המים קשה, ולירדן הגיעו 1.5 מיליון פליטים. האנשים האלה צריכים מים ולטובת בטחון המדינה שלנו עדיף לנו שלהם יהיה מים". באירוע, שהתקיים במלון נוף גנוסר בקיבוץ גנוסר על שפת הכנרת, השתתפו גם ראש אגף סביבה ברשות הטבע והגנים ניסים קשת, ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום ומנכ"ל תיירות נוף גנוסר רוני מנור.