בדרך לבית המשפטהדס קליין, העוזרת האישית של המיליארדר ארנון מילצ'ן אשר העידה במסגרת פרשת 1,000 (המתנות), הגישה תביעת דיבה נגד יו"ר הקואליציה דוד (דודי) אמסלם (הליכוד), זאת בעקבות דבריו, לפיהם האחרונה "שיבשה הליכי חקירה" בראיון לעיתון ידיעות אחרונות, כך נחשף הערב (ראשון) ב"החדשות".



מכתב התביעה נטען כי אמסלם "העליל על התובעת עלילת שווא, כאילו זו התראיינה בהרחבה לעיתון ידיעות אחרונות בעניין הפרשה המכונה תיק 1000, שנחקרה במשטרת ישראל, שבמסגרתה מסרה התובעת עדות".



מלבד זאת, צוין כי יו"ר הקואליציה, בראיון הפומבי שהעניק, "גרס כאמור כי התובעת מסרה גרסתה בעניין זה לעיתון ידיעות אחרונות, ובכך - כך דברי הנתבע שהושמעו בשער בת רבים - שיבשה הליכי חקירה". בסעיף נוסף במסמך נכתב כי אמסלם אף ציין כי "התובעת לא נלקחה ל'קלבוש', כהגדרתו - בשל קשר לכאורי שלה לניסיון הפיכה של משטרת ישראל".



מילצ'ן ונתניהו. צילום: פלאש 90
מילצ'ן ונתניהו. צילום: פלאש 90



הטענה המרכזית של התובעת היא ש"דברים אלה השמיע הנתבע בביטחון גמור, אף שלסיפור המעשה שגולל - אין יסוד. התובעת לא התראיינה מעולם לידיעות אחרונות ולא לכל כלי תקשורת אחר בעניין החקירה".



יש לציין כי קליין היא עדת המפתח בפרשה, שבה הוחלט להגיש המלצה להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין קבלת שוחד. במסגרת עדותה היא הייתה זו שחשפה לראשונה בפני חוקרי היאח"ה בראשותו של תנ"צ כורש בר נור, ראש היחידה, את האופן שבו הוזמנו המתנות מהמיליארדר מילצ'ן, לכאורה, החל מבקבוקי השמפניה עבור שרה נתניהו, התכשיטים וכמובן הסיגרים והחליפות של ראש הממשלה.



העוזרת האישית סיפרה בשעתו כי בשלב מסוים חש מילצ'ן, גועל מהתכיפות בהזמנת המתנות וההתנהלות הבוטה לכאורה מולה בשיחות הטלפון והוא צירף לרכישת הטובין את חברו המיליארדר ג'יימס פאקר.