כתב החוץ של ערוץ 10, נדב איל, הגיב בפייסבוק לחשיפה המטלטלת אתמול בערוץ 10, בה נחשפו חילופי המסרונים בין השופטת בתיק בזק, רונית פוזננסקי כ"ץ, לבין עורך הדין ערן שחם שביט, מהרשות לניירות ערך. איל כינה את החשיפה "רעידת אדמה והוסיף: "דורון הרמן עמיתי בחדשות 10 הביא רעידת אדמה. חילופי מסרונים בין שופטת המעצרים בפרשת 4000 ובין החוקר מרשות ניירות ערך. הם מתאמים ביניהם את המעצרים. זה סיפור מהדהד שמעיד על השחתה עמוקה ונוראה ביחס לאחד המרכיבים החשובים ביותר - זכות החופש שנשללת מהעצורים בשם צורכי חקירה". 


רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו



לדברי איל החשודים חייבים להיות משוחררים בשלב זה: "אין ספק שהתוצאה צריכה להיות, בעיניי, שחרור כל העצורים בשלב זה בפרשה. זה לא אומר שהם טהורים מחשד או אשמה. אבל זה בהחלט אומר שההליך היה פגום באורח קיצוני. השופטת גמרה את הקריירה ואולי יותר מזה".
 
 


איל גם הדגיש בדבריו את החשיבות של התפקדי אותו מילאה העיתונות בפרשה, ועל הדרך תקף את ראש הממשלה נתניהו שתוקף את התקשורת ללא הרף: "אני מבקש שתשימו לב לנקודה חשובה: זו עיתונות. היא לא עושה חשבונות לאף אחד. בניגוד לשקרים הגסים שמפזרים אנשי ראש הממשלה ומלחכי פנכתו, אין פה שום קונספירציה. עיתונאים מדווחים על סיפורים אמיתיים. זה סיפור שכולנו היינו רוצים להביא ולא מעניין אותנו את מי הוא משרת (במקרה הזה - בהחלט עולה בקנה אחד עם טענות ראש הממשלה נתניהו). תזכרו את זה בפעם הבאה שישקרו לכם ראשי ממשלה - בין אם קוראים להם שרון, אולמרט, נתניהו - שהעיתונות נגדם. היא לא. היא עושה את העבודה".