לאחר שנסגרה למשך שלושה ימים במחאה על תשלומי הארנונה לעיריית ירושלים, ראשי הכנסיות בבירה הודיעו כי כנסיית הקבר תיפתח מחר למבקרים. זאת לאחר שמוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית ירושלים ניר ברקת סיכמו כי יוקם צוות מקצועי בראשות השר צחי הנגבי ובהשתתפות כלל הגורמים לגיבוש פתרון לסוגיית הארנונה על שטחים בבעלות הכנסיות, שאינם בתי תפילה. בעיריית ירושלים מסרו כי באישור היועץ המשפטי לעירייה, היא תשהה את הליכי הגבייה העירוניים שננקטו בשבועות האחרונים למשך עבודת הצוות. 



בהודעתם, ציינו ראשי הכנסיות כי הם "מקבלים בתודה את ההצהרה שפורסמה קודם לכן היום על ידי ראש הממשלה נתניהו ומודים לכל מי שעבד ללא לאות כדי לשמר את הנוכחות הנוצרית בירושלים ולהגן על הסטאטוס קוו. לאחר ההתערבות הקונסטרוקטיבית של ראש הממשלה, הכנסיות מצפות לעבוד עם השר הנגבי, ועם כל אלה שאוהבים את ירושלים כדי להבטיח שהעיר הקדושה שלנו, היכן שנוכחותנו הנוצרית ממשיכה לעמוד בפני אתגרים, תישאר מקום שבו שלוש הדתות המונותיאיסטיות תוכלנה לחיות ולשגשג יחד".

כזכור, ראשי הכנסיות הודיעו שלשום על סגירת כנסיית הקבר במחאה על הודעת עיריית ירושלים כי תגבה ארנונה רטרואקטיבית על נכסי הכנסיות ועל הכוונה לאשר את הצעת החוק שהעלתה ח"כ רחל עזריה (כולנו) המפקיעה קרקעות של הכנסיות שנמכרו ליזמים פרטיים. ההצבעה על הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה נדחתה מחשש למשבר מדיני.
 

במסיבת עיתונאים דרמטית שערכו אתמול ראשי הכנסיות האחראים על מתחם כנסיית הקבר שברובע הנוצרי, המקום שעל פי האמונה הנוצרית הוא אתר צליבתו, קבורתו ותחייתו של ישו, הם הודיעו כי הם סוגרים את שערי הכנסייה למבקרים עד להודעה חדשה. את ההודעה הקריאו תיאופילוס השלישי, הפטריארך היווני אורתודוכסי של ירושלים, הקוסטוס, שומר ארץ הקודש מטעם הוותיקן, פרנצ'סקו פאטן, והפטריארך הארמני נורהאן מנוג'יאן. הם הבהירו כי הפעולות של עיריית ירושלים ושל עזריה "מפרות הסכמים קיימים ומחויבויות בינלאומיות המבטיחים את זכויות הכנסיות, במה שנראה כניסיון להחליש את הנוכחות הנוצרית בירושלים. 
 
"הדבר מזכיר לכולנו חוקים בעלי אופי דומה שנחקקו נגד יהודים בתקופות אפלות באירופה. מדובר בהפרה בוטה של הסטטוס־קוו. עיריית ירושלים מפעילה מערכת שיטתית של הודעות עיקול שערורייתיות וצווים בדבר תפיסת רכוש, נכסים וחשבונות בנק של הכנסיות בגין חובות לכאורה של מסים עירוניים, צעד המנוגד לעמדה ההיסטורית של הכנסיות בעיר הקדושה ירושלים ויחסיהן עם הרשויות האזרחיות". את הצעת החוק של ח"כ עזריה כינו "נתעבת".