לאחר שמשטרת ישראל הודיעה כי היא גיבשה תשתית ראייתית נגד סרגיי פוגרבנוי בן ה-41 מנתניה, החשוד ברצח אימו יקטרינה סברדלוב בת 70 מנתניה ב-30 בינואר השנה, פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד החשוד, וביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו.



על פי כתב האישום, הנאשם ואמו התגוררו בדירה שכורה בנתניה, סבלו מקשיים כלכליים ושררה ביניהם מתיחות על רקע ההוצאות הכספיות, וכן על רקע העובדה שהאם ביקשה לעבור ממקום מגוריהם המשותף.



לפני כחודש, בהיותם בדירה ועל רקע ויכוח ביניהם, תקף הנאשם את אמו בפניה ובראשה באמצעות בקבוק בירה, או חפץ קהה אחר, הפיל אותה ארצה ואחר כך חנק אותה בצווארה באמצעות כפות ידיו.



האם נפלה על הארץ, נגרמו חבלות רבות ונגרם מותה. במשך כיממה נותר הנאשם בדירה במחיצת המנוחה, כשיצא וחזר לדירה לצרכים שונים. לבסוף רץ לדירת שכנתו, נכנס למרפסת ואיים להתאבד, עד שנעצר ע"י שוטרים שהוזעקו למקום. בהמשך היום התגלתה גופת המנוחה ע"י שכניה.



בהודעת המשטרה הוסבר כי ביום הרצח, סמוך לשעה 05:40 התקבל במשטרה אירוע בגין חשוד שהתפרץ לדירה ברחוב שדרות בנימין בנתניה. כוחות משטרה שהגיעו למקום איתרו את בעלת הדירה, הגרה בשכנות לחשוד ואמו, אשר מסרה כי פוגרבנו דפק בחוזקה על דלת ביתה באמצעות מחבת ומשנכנס לדירה, יצא אל המרפסת ואיים להתאבד.



השוטרים ניסו במשך דקות ארוכות למנוע את קפיצתו של החשוד מהגג בדירת שכנתו ואף הצליחו בכך. בשל מצבו הנפשי והתנהגותו החריגה של החשוד באותה העת, הוא נלקח על ידי המשטרה לאשפוז בבית החולים פרדסיה.



בהמשך היום, סמוך לשעה 10:40 ביקשה משכירת הדירה מהחשוד ואמו להיכנס לדירה משום שלא ראתה את האם יוצאת מדירתה באותו היום, ורצתה לבדוק שבן ה-41, שנעצר שעות ספורות קודם לכן,  לא הותיר מכשירי חשמל פועלים בדירה.



משנכנסה לדירה, הבחינה בגופתה של המנוחה, מה שהעלה את החשד כי הוא מעורב ברצח אמו, הוא נעצר בגין רצח, כאמור, על ידי השוטרים בזמן אשפוזו בבית החולים פרדסיה.