לרגל חג הפורים, הזמר אביב גפן שוחח הבוקר (חמישי) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM עם חברו הקרוב, הקומיקאי ליאור שליין, על הדמוקרטיה, שלטון החוק והבדרן גורי אלפי. מנחה התוכנית "גב האומה" בערוץ עשר התייחס לסיקור התקשורתי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לזמר כי "הציבור כבר מבין שבנו לו מציאות מדומה" באתר וואלה, בעיתון "ישראל היום" ובערוץ 20

גפן פתח בדבריו וציין: "אני מעריץ מושבע של התוכניות של ליאור שליין. מאיפה החריצות?". שליין השיב: "אני כל היום עובד כמו רוב האנשים. אני עובד אבל ממש לא לבד, יש איתי צוות שלם של אנשים חרוצים שעובדים יחד עמי. אנשים שמאזינים לנו הבוקר לא רואים בזה משהו יוצא דופן, אנשים רבים מעבירים כך את חייהם. בכדי ליצור תוכנית כמו שלי פעם בשבוע נדרשים תחקירים והרבה זמן מחשבה ועריכה. כדי לעשות את הדברים באופן מדויק, מצחיק ומקורי אנחנו עובדים קשה מאוד כדי ליצור את השעה הכי טובה שניתן לסגירת סוף השבוע".
כשנשאל האם הוא מעביר אג'נדה פוליטית, השיב שליין, בן זוגה של ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני): "אנחנו לא כותבים טקסטים כדי להפוך את העולם. אם היינו עושים זאת זה היה שקוף ובעיקר גרוע. אנחנו מביעים דעות לגופו של עניין ולא עם אג'נדה קבועה מראש. אנחנו קוראים עיתונים, גולשים באינטרנט ורואים חדשות ומביעים את דעתנו, אין לנו יומרה לנסות לגרום לאנשים להצביע למישהו כזה או אחר".
 


גפן התייחס לתוכנית הסיום של "היום בלילה", תוכניתו של של גורי אלפי, שהשתתף בעבר בתוכניתו של שליין, וערך השוואה לבדרן המנוח דודו טופז. "ראיתי את תוכנית הסיום של גורי אלפי ותהיתי איך הרגשת כשקולגה כמו גורי מסיים את שידוריו. גם דודו טופז היה איש מאוד מוכשר, אתה תזמין אותו להתארח מחדש אצלך באולפן?", שאל הזמר. "טרם צפיתי בתוכנית הסיום", השיב שליין. "זו הטלוויזיה, לפעמים דברים מצליחים יותר או פחות וזו לא טרגדיה גדולה. ההשוואה לטופז היא לא טובה בעיני. הרייטינג הוא לא הכלי לשפוט הצלחה של אדם, ברור לי שאכפת לי מהרייטינג כמו כולם אבל זה לא העיקר".

הקומיקאי הוסיף: "לשאול אם גורי ישוב לגב האומה זה כמו לשאול את אביב גפן אם הוא יחזור להופיע עם דליק. לא כל המאזינים זוכרים אבל היית במסע הופעות עם דליק והכלב שלו טוליפ כשבכרזה הופעת שלישי אחרי הכלב. יש לנו כיום צוות נפלא עם המון אורחים שאנחנו מאוד אוהבים. העיקר להגיד את דעתנו בתקשורת ולומר אמת, זה בדיוק מה שאנחנו דורשים מפוליטיקאים שלנו. אנחנו לא חושבים מה אנשים רוצים לשמוע אלא אומרים את שעל ליבנו".
 
כשנשאל על סינון התכנים בעריכת תוכניתו, אמר שליין: "הסינון הוא בעיקר משפטי, הייעוץ המשפטי והרף שאנחנו צריכים לעבור הוא גבוה מאוד. כבר קרה פעם אחת שעיתונאי כתב משהו שהוא לא הצליח להוכיח אותו, נתבע על ידי ראש הממשלה ונקנס ב-130 אלף שקלים. הציבור כבר מבין שבנו לנו מציאות מדומה כלשהי גם בוואלה, גם בישראל היום וגם בערוץ 20. אין אצלנו צנזורה על תכנים, ערוץ עשר עומד מאחורינו".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן

ערוץ 20. צילום מסך
ערוץ 20. צילום מסך