שעות ספורות לאחר שהתגלתה בובת חייל כשהיא תלויה ממבנה בשכונת מאה שערים בירושלים, אותרה היום (שישי) בובה נוספת שנתלתה ברחוב חיים עוזר וגם היא הוסרה על ידי המשטרה. מחקירה ראשונית של המקרה הראשון התברר כי הבובה הייתה ספוגה בחומר דליק ככל הנראה במטרה להצית אותה בהמשך. החקירה נמשכת לאיתור המעורבים. 


שוטרים מורידים את בובת החייל במאה שערים. צילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר כי "לא תאפשר כל אירוע שיש בו סממן של פגיעה בלובשי המדים ותפעל בנחישות ובכלל האמצעים לאתר את אלו אשר ידם במעשים אלו". שר הביטחון, אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), כתב בטוויטר בתגובה כי "מראה בובת החייל התלויה במאה שערים מזעזע. תפקידי כשר ביטחון להגן גם על מסיתים כאלה. תפקידי כאזרח להיאבק בהם פוליטית. תפקיד הרשויות לשים אותם מאחורי סורג ובריח. מצפה מראשי המפלגות החרדיות לגנות את המעשה".



בובת החייל שאותרה ברחוב חיים עוזר בירושלים. צילום: דוברות המשטרה
בובת החייל שאותרה ברחוב חיים עוזר בירושלים. צילום: דוברות המשטרה



שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ (המחנה הציוני) התייחס גם הוא למקרה, ואמר כי "צריך לשים סוף למסורת הבזויה בה תולים ושורפים בירושלים בובות של חיילים. על הנהגת המפלגות החרדיות להתעשת ולגנות את התופעה הפסולה החמורה הזאת". חברת מפלגתו, ח"כ איילת נחמיאס ורבין הוסיפה כי "כשחרדים תולים בובת צנחן חרדי ומתכננים להעלות אותו באש ראשי המפלגות החרדיות, השר לביטחון פנים וראש הממשלה אמורים לגנות בחריפות ולהנחות לפעול בנחישות לאיתור הפושעים המסיתים. נתניהו שותק. כל מה שמעניין אותו היא שרידותו בתקופת החקירות על השחיתות. נוכחנו שההסתה מחד והעלמת העין מאידך מביאה לפגיעה פיזית בחיילים חרדים. אם חלילה תהיה פגיעה בנפש האחריות תהיה בראש וראשונה על ראשו של מי שמוביל את ממשלת ההישרדות".



תליית הבובה מגיעה על רקע משבר הגיוס המתחדש בקואליציה, כאשר חברי הסיעות החרדיות מאיימים כי לא יצביעו בעד התקציב כל עוד לא אושר חוק הגיוס החדש. בשבת האחרונה הלך לעולמו הרב שמואל אוירבך, מנהיג 'הפלג הירושלמי', שאנשיו היו ממובילי מחאת הגיוס כאשר סירבו אף להתייצב בלשכות הגיוס על מנת לקבל פטור משירות.