אם חשבנו שהחקירות שנערכו ביום שישי האחרון, בפרשת 4000, תהיה חקירה מרובעת, מסתבר שחוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה בשיתוף חוקרי הרשות לניירות ערך (ני"ע) הכינו מאחורי הקלעים הפתעה בדמות תוכנית משושה. לא ארבעה נחקרו במקביל, כי אם שישה ששמם נקשר לתיק בזק ולראש הממשלה בנימין נתניהו באופן ישיר.
חוקרי היאל"כ עזבו את מעון ראש הממשלה כחמש שעות לאחר הגעתם, ואילו רק כשעה לאחר מכן הסתיימה חקירתה של שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה שהתקיימה במשרדי היחידה בלהב בלוד. עוד קודם לכן, הסתיימו חקירותיהם של יועץ התקשורת ניר חפץ ושל בעלי השליטה בבזק שאול אלוביץ', שבשעות הבוקר המוקדמות הוצאו מתאיהם בבית המעצר והובאו אל משרדי היחידה. חשוד נוסף שהגיע אל משרדי היאל"כ בלוד או דמות חדשה בפרשה, בכיר לשעבר במשרד התקשורת, מי ששימש כראש מטהו של נתניהו בתקופה שזה כיהן כשר התקשורת.
עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי, המייצגים את הבכיר לשעבר ששמו נאסר לפרסום מסרו כי "מרשנו אינו עד מדינה וכל פרסום המייחס לו כל הסכם מסוג זה עושה עמו עוול. מרשנו כיהן בתפקיד חודשים ספורים בלבד לצד אבי ברגר, המנכ״ל שקדם לשלמה פילבר. מרשנו התפטר ממשרד התקשורת עם כניסתו של פילבר לתפקידו. כל מה שקרה לאחר עזיבתו אינו בידיעתו, וממילא לא היה לו כל קשר להחלטות בעניין בזק אשר כולן אושרו לאחר שכבר סיים את תפקידו. מרשנו ימשיך וישתף פעולה על מנת לסייע להגיע לחקר האמת".

בנוסף, איריס אלוביץ' זומנה ביום שישי האחרון להגיע אל משרדי היאל"כ, בדיוק כפי שסוכם עימה עם שחרורה בשבוע שעבר ממעצר. רעייתו של אלוביץ' נאלצה להתמודד עם גרסתה של שרה נתניהו, בשיחות שניהלה עימה בהקשר לסיקור אוהד באתר וואלה ועם הדרישה שלה. "איזה אתר אתם? תדאגי לשנות את הדברים זה בלתי אפשרי", נכתב באחת ההודעות. 

צילום מסך מתוך ערוץ 10
בתגובה פנתה אלוביץ הרעייה אל מנכ"ל וואלה אילן ישועה וביקשה ממנו. "תעזור להם (לבני הזוג נתניהו א.ח), אנחנו תלויים בהם". עוד פנתה והוסיפה . "חשוב שתעזרו לנו כי בני הזוג נתניהו, הם עוזרים לנו ויעזרו לנו". שרה נתניהו שנשאלה על השיחות השיבה כי ראש הממשלה לא ידע על פנייתה לרעייתו של אלוביץ'. "פעלתי מיוזמתי מבחינה אידיאולוגית. האמת עכשיו אני מופתעת שאני בחקירה באזהרה כי חשבתי שאני באה למסור עדות. גם כך השבוע איבדנו את קאיה, וקשה לי", הוסיפה נתניהו. 
ראש הממשלה לא הכחיש בחקירתו כי פנה מספר פעמים אל אלוביץ', גם בנוגע לאתר. "זה היה על רקע אידיאולוגי . אמרתי לו שהם לא הארץ , אבל מעולם לא הזכרתי קשר כלשהו להקלות בבזק", טען. 

גורמים בחקירה: "הפרשה הזו מסבכת את רה"מ ורעייתו יותר מכל פרשה אחרת"
החוקרי פעלו במקביל כמעט, מול שישה נחקרים באזהרה, כאשר באחד החדרים הסמוכים כשהוא בסביבה מאובטחת, ישב עד המדינה פילבר, שצפה בעדויות ובתשובות של הנחקרים והתייחס לכל שאלה שעלתה מהן תוך כדי חקירה. עד המדינה סיפק לחוקרים בו במקום, ראיות לאמיתות גרסתו וסייע בידם לנהל חקירה מתוחכמת. "זו לא משימה פשוטה לחקור במקביל אבל בחקירה הזו השקענו את מרב הטכנולוגיות שקיימות ולא בכדי כמות העוסקים במלאכה חוצה את 200 החוקרים, הבלשים ואנשי הרשת כפי שכבר ציינתם", הסביר גורם המעורה בפרטים, "בין השאר פעולות מורכבות כאלה חוסכות פרקי זמן ארוכים ונותנות בזמן אמת לעמת בין החשודים מבלי להפגיש ביניהם עדיין". 

שלמה פילבר. צילום: אבשלום ששוני
עוד ציין הגורם בשיחה עם "מעריב אונליין" כי "ראש הממשלה יכול, ואולי חייב לשדר נינוחות ורוגע, אולם ברור לכולם שפרשת בזק היא הפרשה שמסבכת אותו ואת רעייתו יותר מכל פרשה אחרת, ובאופן ישיר". מפאת קוצר הזמן החוקרים לא גבו עדות מראש הממשלה בפרשת הצוללות ומכאן שכל החקירה עסקה בתיק 4000 כך שכבר בימים הקרובים ייערכו חוקרי היאל"כ וראשי לשכתו של ראש הממשלה תיאומים לקביעת מועדים נוספים לחקירתו.

במהלך החקירה: ראיות על מעורבות לכאורה הוטחו בפני רה"מ ורעייתו
כפי שדיווחנו בשישי האחרון, בפני ראש הממשלה ורעייתו הוטחו ראיות על מעורבותם לכאורה בענייני אתר וואלה, ולראש הממשלה גם בענייני בזק ואישור מיזוג החברות. גם ראש הממשלה וגם רעייתו, כמי שתודרכו לפני חקירתם מסרו כי מעורבותם היתה אידיאולוגית ללא קשר להטבות אישיות.
במשטרה הציגו בפני רעיית ראש הממשלה שיחה בינה לבין איריס אלוביץ', מסרון דומה וכן שיחה בינה לבין מנכ"ל וואלה אילן ישועה , מהדמויות המפתח בפרשה ומי שסיפק לחוקרי היאל"כ את "הקלטות המחץ", כפי שהגדיר אותן גורם המעורה בפרטים. "בהקלטות מתועדים גם אלוביץ' עצמו בהנחיות למנכ"ל, רעייתו שמבקשת לסייע בסיקור אוהד לנתניהו כיוון שזה עוזר לאתר ולמשפחה. ואפילו דרישות לפטר עובדים", הסביר הגורם, "דרישות שלא מולאו על ידו".

ישוחררו מחר? שאול אלוביץ' וניר חפץ בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
ל"מעריב" נודע כי צוות החקירה צפוי לבקש מראש הממשלה לתאם מועד חקירה נוסף, שבו מתוכנן לעמת אותו עם פילבר. על פי הערכה, ראש הממשלה לא יסכים להשתתף בעימות, כפי שהתנגד לעימות עם עד המדינה ארי הרו בפרשת המתנות (1000) ובפרשת נתניהו־מוזס (2000).
לא מן הנמנע כי לאור התשובות שהתקבלו מבני הזוג נתניהו, יבקשו מחר החוקרים מבית המשפט להאריך שוב את מעצרם של אלוביץ' ושל חפץ או לחילופין לשחררם בתנאים מגבילים מחמירים ביותר לרבות מעצר בית ממושך, איסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בפרשה ואולי אפילו אי שימוש באמצעים טכנולוגיים בתקופה הקרובה, עד לחקירתו הבאה של ראש הממשלה עם שובו מחו"ל.