בסוף השבוע נחשפנו לתמונות קשות בהם ילדים קטינים נצפו שיכורים ברחבי תל אביב בחגיגות הפורים. אחות בבית החולים איכילוב, שהזדעזעה מהנערים שהגיעו למחלקות, פרסמה פוסט וקראה להורים לקחת אחריות על ילדיהם. חברת הכנסת מירב מיכאלי התייחסה לתמונות הקשות בסוף השבוע ולעובדה שנערות רבות התחפשו לנערות ליווי בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM: "ראיתי את הפוסט הזה אתמול ודעתי מתהפכת מאז ללא מנוח. מנגד ראיתי שמרבית חברי הכנסת והתקשורת בחרו לעסוק דווקא בדבריה של מירי רגב, מה היא אמרה או לא אמרה. עם כל הכבוד למירי רגב, מתחת לאף שלנו ישנה הזנחה של דור עתיד של המדינה שלנו. האלימות כלפי המורות בבתי הספר נובעת מהמעמד הירוד שלהן ואי אפשר לפתור את הנושא במכה אחת. הנערות הללו נחשפו לקמפיין ME_TOO# אך ראו בעיקר נשים יפות מאוד שטענו שהטרידו אותן ומנגד צפו בהן מתפשטות מול המסך כי ככה מקבלים תפקידים היום. מי שמתלבשת בצורה מינית היא נחשקת ונערצת היום וזה עצוב מאוד. ראיתי בסוף השבוע ילדה בשש שהתחפשה לנועה קירל כשלבשה גרביוני רשת ותחתון חשוף מאוד. איפה היו ההורים שלה באותה עת?".
"בישראל ישנם ילדים ששותים אלכוהול כבר מגיל 13", הוסיפה ח"כ מיכאלי, "זה משפיע להם על המוח בצורה רעה ביותר ויוצר נזק פיזי שעלול להיות בלתי הפיך. מערכות הרווחה אינן מספיקות לטפל בכל המקרים גם בגלל ההורים שלא למדו לחנך ולדעת מה נכון לילד. אנחנו נחשפים לאי לקיחת אחריות החל מראש הממשלה ומטה, זה משפיע על כולנו".
אילה חסון התייחסה לדבריה: "אני חושבת שזה לא בהכרח רק האחריות של הממשלה אלא אחריות ההורים. המדינה לא מחנכת את הילדים בעצמה, הטלוויזיה ואמצעי הפרסום הם רק המודל אבל החינוך מתבסס על מה שילדים ספגו בבית. כאב לי הלב כשקראתי את הפוסט הזה, זהו כישלון העצום שלנו כחברה. הסמכות של ההורים מתפרקת כשהם הופכים להיות החברים של ילדיהם ולא המחנכים שלהם. המילה של ההורים הפכה ללא נחשבת. אני לא יודעת אם אמרו לילדות הללו בביתם שמה שהם לבשו הוא מוגזם. אני תוהה אם הילדים היו סופרים את ההורים שלהם בכלל אילו היו אומרים להם שמה שהם עשו הוא לא בסדר והיו אוסרים עליהם לשתות אלכוהול בגילם".

לשיחה הצטרף המומחה לחינוך פרופסור עמוס רולידר שהסביר: "עלינו להסתכל במראה ולהודות בכנות, ישנה פשיטת רגל טוטאלית של ההורים בישראל על ילדיהם המתבגרים שיבואו עמם יום אחד בחשבון. הזמינות הנמוכה של ההורה במהלך היום, תחושת העבדות של ההורה אצל הילד ועוד. הילדים לא רק שותים להנאתם ללא גבול אלא מזמינים את השתייה לביתם תוך שימוש בכרטיס האשראי של ההורים. כל שבוע אני נתקל בהורים שסובלים ממקרים שכאלה וקורא להם לעקוב אחר הילדים שלהם ולהפסיק לפחד מהם. ההורים אינם החברים של הילדים ואסור להם לקנות את אמונם על ידי פתיחת הארנק. הילדים חיים היום במלון שבעת כוכבים, שני הכוכבים שנוספו הם בזכות השירות המיידי שהם מקבלים מהוריהם. ההורים חייבים ליצור גבולות סמכות, הפחד מהילדים רק יוצר קושי, הילדים זקוקים להורים שלהם שיציבו להם גבולות. הורים שלא יוותרו לילדים שלהם יזכו באומנם באופן טבעי".
ח"כ מירב מיכאלי הצטרפה לדבריו והדגישה: "להורים חסרה התמיכה וההדרכה, אף אחד לא נולד להיות אבא או אמא באופן טבעי והשירותים שהמדינה מאפשרת כיום אינם מספקים. אם ההורים לא ישלמו על ייעוץ יקר מכספם הם לא יזכו להדרכה לה הם זקוקים. העולם של ההורים שלנו והעולם של היום הוא שונה לחלוטין, בעבר להורים היה קל יותר לעקוב אחרינו ולשלוט. בכל פעם שישנה בעיית מערכות על המדינה להיכנס פנימה ולפעול. כך המדינה תשקיע בעתיד של הילדים שלנו, ההשלכות של הדברים הללו יהיו הרסניות למשך עשרות שנים קדימה. משרד הרווחה, משרד החינוך ומשרד הבריאות חייבים להתייצב על מנת להבין כיצד עושים את הדבר הנכון".
לסיום הצטרפה לשיחה מאזינה מתנועת ההורים 'לשמור על הילדים' שסיפרה כיצד בעקבות תוכנית ששודרה בערוץ הילדים שהציגה היכן למצוא אתרי פורנו ברחבי הרשת קמה התנועה ופעלה בנושא: "קמנו ומחאנו נגד המועצה לכבלים ולוויין וכנגד ערוץ הילדים ששידר תוכנית עם תכנים מיניים לילדים בני 8, ניהלנו קמפיין ציבורי ומשפטי והגענו עד לבג"ץ. כיום אני מרצה לגילאי ח'-ט' על דימוי גוף של גברים ונשים וחושבת שהמדינה לא יכולה לשלוט בנושא הזה כי בני הנוער מחזיקים בטלפונים שלהם את כל המידע ללא הגבלה. מי שיכול לשנות את השיח הם עולמות הפרסום והטלוויזיה שמחזיקות את ההגה של הספינה הזו ובאחריותם לנווט בהתאם. מניסיוני בבתי הספר אני מצטערת לראות איך הילדים פשוט לא מבינים על מה אני מדברת ורואים בתופעה הזו כטבעית והגיונית".
עריכה: איתמר זיגלמן