פרקליטו של הנהג הדורס מעכו, עו"ד עאדל דבאח, התייחס היום (שני) לאירוע המדובר וטען בראיון ל'שש עם עודד בן עמי', כי מדובר בתאונת דרכים ולא בפיגוע. "קודם כל אני אומר אין ספק שמדובר באירוע קשה. מדובר בתאונת דרכים, באדם נורמטיבי בן למשפחה ידועה. בן למשפחה שרוב אנשיה אנשי שירות הביטחון וחיילים. אני לא הצלחתי להבין כיצד המשטרה כבר קובעת כי מדובר באירוע ביטחוני. חקירת אירוע ביטחוני זה חקירה מקיפה. מדובר בבנאדם שאשתו בהיריון חודש שמיני. הוא הגיע איתה כדי שתעבור בדיקות לרגל הריונה". 



עוד אמר עו"ד דבאח כי מי שראה את הסרטונים יכול להיות חכם ולראות בבירור שמדובר בתאונת דרכים רגילה. לא אירוע מתוכנן. בסוף האמת תצא לאור וכולם יידעו שמדובר בתאונת דרכים".



זירת האירוע בעכו, צילום: דוברות מד"א
זירת האירוע בעכו, צילום: דוברות מד"א



בתום הערכת מצב שקיימה משטרת ישראל בראשות מפקד מחוז חוף, ניצב פרץ עמר, לאחר אירוע הדריסה שאירע הבוקר סמוך לתחנת הרכבת בעכו, קבעה המשטרה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני, וזאת לאחר בחינת ממצאים בזירת האירוע וחומרי התיעוד שבידי החוקרים. עוד עולה על פי החקירה כי הנהג ביצע מספר ניסיונות דריסה במספר זירות, אנשי כוחות בטחון, בדגש על דריסה מכוונת של לובשי מדים - שוטרים וחיילים.

לפני כן העריכו במשטרה כי הרקע לאירוע הדריסה הוא לא פיגוע, אלא נקמה של הנהג הדורס על דוח תנועה שקיבל מעט לפני שיצא למסע הדריסות. אז נחשד כי כחצי שעה לפני שפגע הנהג בשני חיילים ובשוטר ופצע אותם באורח קל, קיבל הנהג דוח בסך 1,000 שקל, שלאחריו יצא למסע הנקמה, עד שנוטרל ביריות. יחד עם זה במשטרה הבהירו כי כרגע מדובר בהערכות בלבד וכל כיווני החקירה לרבות פיגוע נבדקים, אם כי אי אפשר להתעלם מהתמונה המתבהרת. חוקר שמקורב לנושא הוסיף כי ייתכן מדובר בשילוב של מניע הנקמה ורקע לאומני, אך כאמור, הנחה זו השתנתה לאחר הערכת המצב.

כזכור, האירוע החל לאחר שג'יפ מתוצרת יונדאי פגע בשוטר ברחוב יהושפט הסמוך לשוק בעכו והמשיך בנסיעה וסמוך לתחנת הרכבת בעכו פגע בשני החיילים. הרכב הפוגע נעצר לאחר שהנהג נורה ונוטרל כשמצבו מוגדר קשה, ומהמשטרה נמסר כי בשלב זה הרקע לאירוע עדיין לא ברור. שלושת הפצועים פונו לבית החולים נהריה במצב קל.