חוקרי יחידה ארצית לאכיפה כלכלית (יאל"כ) והרשות לניירות ערך (ני"ע) ממשיכים לאסוף ראיות מפלילות בפרשת בזק (תיק 4,000). היום (ראשון) עולה כי עוד לפני שניהלו החוקרים את המבצע המשולב, במהלכו תפסו שישה חשודים בפרשת בזק, זימנו החוקרים בשבוע שעבר למשרדי היאל"כ את מנכ"לית בזק סטלה הנדלר ועימתו אותה מול עד המדינה פילבר, שהטיח בה טענות קשות.
פילבר בין השאר פנה להנדלר ואמר לה: "ידעת הכל, נפגשתי איתך ועם אלי קמיר גם בשעת לילה מאוחרת בביתו בסביון, והכל בשביל מטרה אחת. העברתי לך מיילים, את החזרת בחזרה, ידעת בדיוק מה נעשה".
הנדלר, שנראה כי חשה אי נוחות במהלך העימות, השיבה: "פעלתי אך ורק לטובת בזק ולא בשום צורה אחרת. עד המדינה לא הרפה והוסיף כי הוא מבחינתו כבר סיפר הכל. "את לא יכולה להתכחש שידעת על מה הפגישות". הנדלר נשארה בגרסתה ואמרה כי זה היה רק לטובת החברה.

מסתבר כי במסגרת עדותו בימים האחרונים סיפק עד המדינה פילבר לחוקרים מידע גם אודות יועץ התקשורת קמיר בפרשת בזק מעבר לפרשה הקשורה לשופטת גרסטל. פילבר חשף מפגשים בהם נטלו חלק מנכ"לית בזק, קמיר והוא עצמו במטרה לקדם אינטרסים דו צדדיים כשהוא מבצע את המוטל עליו בשליחות ובתיאום.
כזכור, הנדלר שוחררה בשבוע שעבר ממעצר יחד עם איריס אלוביץ', רעייתו של בעל השליטה בחברה. זאת אחרי שהייתה עצורה במשך 10 ימים.  שאול אלוביץ' ויועץ התקשורת ניר חפץ שוחררו מוקדם יותר היום למעצר בית של 10 ימים, בתנאים מגבילים מחמירים של ערבות עצמית על סך 100 אלף שקל, ערבות צד ג' על אותו סכום הפקדה על סך 50 אלף שקל, ו-180 ימים איסור יציאה מהארץ. 

שוחרר למעצר בית. אלוביץ'. צילום: פלאש 90

כמו כן, אלוביץ' יורחק ל-45 ימים מבזק, וחפץ יורחק לתקופה דומה ממשרדי הממשלה. השניים הובאו הבוקר לדיון בעניינם בבית משפט השלום בתל אביב במסגרת פרשה 4,000. 



כחלק מאפקט פרשת המסרונים, בבית משפט השלום בתל אביב לא לקחו סיכונים ובניגוד לפעמים קודמות, ניצבו בכניסה לאולם הדיון אותו ניהל השופט עלאא מסרואה, מאבטחי משמר בית המשפט שמנעו כניסה לכלי התקשורת ותחילה גם לעורכי הדין, הן מצד רשויות האכיפה משטרה והרשות לניירות ערך (ני"ע ) והן לסנגורים של החשודים. רק בחלוף כ-20 דקות אושרה הכניסה לנציגי המשטרה וני"ע יחד עם הסנגורים, ובחלוף פרק זמן נוסף הותרה כניסה של נציגי התקשורת. 

אלוביץ' חשוד בכך שהעניק לבני הזוג נתניהו סיקור חיובי באתר החדשות "וואלה", וזאת בתמורה להקלות רגולטוריות שסיפק נתניהו כשר התקשורת לחברת בזק. ההערכה היא ששווי ההטבות אותן קיבל אלוביץ' ממשרד התקשורת מגיע לכמיליארד שקל. חפץ חשוד בכך שהיה המתווך בין משפחת נתניהו לאלוביץ'.